Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

4 leuke manieren om je bedrijf te promoten

Laatst bijgewerkt: 07-09-2020 13:15:48

Persbericht - 1.     Gebruik social media Social media is een relatief goedkope manier om op te vallen bij je lokale, potentiële klanten....

1.     Gebruik social media

Social media is een relatief goedkope manier om op te vallen bij je lokale, potentiële klanten. Een profiel aanmaken en posten, liken en reageren is zelfs geheel gratis. Wel is het goed om een strategie op te stellen. Maak gebruik van populaire hashtags en laat via social media zien waar jouw bedrijf zit. Zo zullen locals de locatie snel herkennen en trek je de aandacht. Plaatst foto’s van herkenbare punten in jouw buurt. Voorbeelden hiervan zijn: herkenbare vergezichten, idyllische achterafstraatjes en iconische gebouwen die de lokale inwoner kent.

2.     Vraag je klanten om reviews of recensies

Mensen vinden het vandaag de dag erg belangrijk wat anderen van iets vinden. Goede recensies en reviews zijn dan ook de perfecte manier om nieuwe klanten te trekken. Vraag bestaande klanten om een stukje over de ervaring met jouw bedrijf te schrijven. Pas wel op: recensies kunnen ook andersom werken. Heeft iemand een slechte recensie over je geschreven, dan zullen potentiële klanten eerst drie keer nadenken voordat ze jouw product of dienst zullen afnemen.

3.     Laat tassen, pennen en ander kantoorartikelen bedrukken

Dit soort reclame is nog steeds een van de beste manieren om je naamsbekendheid te vergroten. Door spullen die iedereen dagelijks gebruikt te laten bedrukken met het logo van je bedrijf, zal je bedrijf altijd top of mind zijn. Laat bijvoorbeeld tassen bedrukken. De canvas tasjes zijn, sinds de aanschaf van de vergoeding voor plastic tasjes, razend populair. Door deze te laten bedrukken met jouw logo en ze (gratis) uit te delen zal je bedrijfsnaam worden verspreid. Ook nog steeds erg populair zijn bedrukte pennen en ander bedrukte kantoorartikelen. Zo zit jouw bedrijfslogo altijd in iemand zijn tas of ligt je slogan bij potentiële klanten op het bureau.

4.     Meld je bedrijf aan bij verschillende gidsen

Vroeger was de Gouden Gids of de Telefoongids de manier om lokaal op te vallen bij potentiële klanten. Vandaag de dag is natuurlijk het internet een van de grootste marketingkanalen, maar ook daar zijn veel gidsen die door locals worden gebruikt. Het is goed om in dit soort ‘gidsen’ vindbaar te zijn. Hiervoor kun je je heel gemakkelijk, soms tegen een vergoeding, aanmelden. Denk hierbij aan Google My Business, Yelp en andere branchegerichte, lokale websites.

Wij hopen dat deze 4 manieren je helpen meer op te vallen bij de lokale markt. Wij zijn er in ieder geval van overtuigd.