Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Jort Wassenaar (nieuwe managing director Monsterboard)

De 43-jarige Nederlander moet het verlieslatende Monsterboard uit het slop trekken, mede door middel van enkele innovaties. Een portret van de nieuwe topman.

Jort Wassenaar is per 1 april 2019 gestart als managing director bij Monsterboard, blijkt nu uit een persbericht. Bij de Randstad-dochter moet de 43-jarige Nederlander vooral het recruitmentplatform sterker positioneren, zodat het bedrijf weer kan groeien.

Digitale strategie

Jort Wassenaar

Wassenaar heeft in zijn loopbaan diverse internationale functies bekleed. Zo was hij eerder actief in de rol van director sales en marketing bij The Netherlands Board of Tourism & Conventions in New York. Daarna startte hij als manager bij Martin Ward Anderson, ook onderdeel van Randstad. Zijn laatste functie was bij de Nederlandse uitzender zelf, waar hij als vice president global client solutions verantwoordelijk was voor het onderhouden van bestaande klantrelaties en het aantrekken van nieuwe opdrachtgevers in meer dan veertig landen.

Nu is Wassenaar de opvolger van Ulrich Biebaut, de Belg die sinds 2012 aan het roer stond bij Monsterboard. Wassenaar wordt verantwoordelijk voor de divisies in de Benelux, Verenigd Koninkrijk en Ierland. Bij ‘het paarse monster’ gaat de 43-jarige Nederlander zich voornamelijk focussen op de verdere uitrol van de digitale strategie. Zijn internationale sales-ervaring bij Randstad komt hierbij goed van pas.

“Monsterboard heeft een geweldige hoeveelheid kennis, personeel en technologie in huis om bedrijven te ondersteunen in het vinden van het juiste talent op het juiste moment”, legt Wassenaar uit. “Dat is in de krappe arbeidsmarkt van dit moment voor veel organisaties een uitdaging.”

Online innovatie

Sinds de overname van Monsterboard door Randstad in 2016 draait het nog niet echt met de vacaturewebsite. Randstad boekte vorig jaar nog 103 miljoen euro af Monster. In het vierde kwartaal daalde de omzet zelfs met zeventien procent, twee procentpunt meer dan in het derde kwartaal. “Dat valt niet mee”, zei Randstad-topman Jacques van den Broek bij de presentatie van de jaarcijfers. “Het is een harde business, maar als merk staat het goed, al komt dat met een prijs.”

Monsterboard brengt dit jaar een aantal online innovaties op de markt. Zo lanceert het recruitmentplatform in mei Monster Studios, een app waarmee recruitment en HR teams gemakkelijk en snel videovacatures kunnen opnemen, bewerken en publiceren via hun smartphone. En in augustus staat het in de markt zetten van SearchMonster op de agenda.

Wassenaar: “Ik verheug me erop om te werken aan de ontwikkeling van nieuwe sociale en mobiele oplossingen om het recruitmentproces voor zowel werkgevers als werkzoekenden te optimaliseren. De lancering van SearchMonster in augustus zal hier mede aan bijdragen. SearchMonster is een cv-database die gebruik maakt van precisietechnologie waardoor recruiters op detailniveau de beste kandidaten kunnen vinden.”