Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Spielberg moet kijkers naar Apple-TV lokken- Dove zegt sorry vanwege racistische advertentie

En verder: Dell investeert miljard dollar in IoT; Wal-Mart voorziet enorme groei online verkopen; Piloten KLM grijpen naast bestuurszetel en 50.000 dollar voor degene die de koekjessmaak raadt.

NEW YORK, NY - OCTOBER 05: Director Steven Spielberg attends the 55th New York Film Festival "Spielberg" premiere at Alice Tully Hall on October 5, 2017 in New York City. (Photo by Jim Spellman/WireImage) Foto: Getty

1. Apple strikt Steven Spielberg in strijd voor kijkers

Na Netflix, Amazon en Hulu gaat nu ook Apple eigen televisieprogramma’s maken. En daarvoor hebben ze niemand minder dan Steven Spielberg weten te strikken, dat schrijft de Wall Street Journal. Spielberg zou voor Apple tien nieuwe afleveringen van ‘Amazing stories’ gaan maken, een serie die in de jaren ’80 in de VS werd uitgezonden.

2. Dell investeert miljard in Internet of Things

Als het aan computerbedrijf Dell ligt, is er een bedrijf de winnaar als het gaat om IOT, namelijk Dell zelf. Het bedrijf gaat richt een aparte divisie op die zich gaat richten op het verbinden van apparaten, van lampen tot auto’s, met het internet. In de komende drie jaar investeert het bedrijf hier een miljard dollar in.

3. Wal-Mart voorziet explosieve groei online verkopen

De Amerikaanse winkelketen Wal-Mart voorspelt voor 2018 een groei van 40 procent in online verkopen. Dat maakte de retailgigant dinsdag bekend. Wal-Mart zet volop in op groei van online kanalen om de concurrentie met webwinkel Amazon vol te kunnen houden. De markten reageerden positief op dit voornemen. De koers van het bedrijf steeg naar het hoogste punt in twee jaar.

4. Dove verontschuldigt zich voor racistische advertentie

Huidverzorgingsmerk Dove, dat onderdeel is van Unilever biedt zijn excuses aan vanwege een racistische advertentie. In de advertentie doet een donkere vrouw een bruin T-shirt uit, waarna een witte vrouw tevoorschijn komt. Op social media wekte de advertentie een hoop woede op. Hoewel de advertentie maar kort op social media te zien was, werd er op basis van screenshots flink op gereageerd.

5. Manager van de dag: Mathi Bouts (bestuurslid Air France-KLM)

Mathi Bouts, senior purser en voormalig voorzitter van de ondernemingsraad krijgt een zetel in de raad van bestuur van Air France-KLM, meldt Het Parool. Hiermee grijpen de piloten van de luchtvaartmaatschappij naast de door hun zo gewenste zetel. Onlangs namen Delta Airlines en China Eastern allebei een belang van 10% in Air France-KLM, dat gaf ze recht op een zetel. Daardoor werd de raad van bestuur zo groot, dat het bestuur verplicht was een bestuurder namens het personeel voor te dragen.

6. Tweet van de dag: Bedrijven moeten kinderopvang steunen

7. Koffieautomaat: Raad de koekjessmaak en win 50.000 dollar

Wie de smaak van de mystery Oreo’s raadt, kan 50.000 dollar winnen. De koekjesfabrikant bracht een smaak op de markt, maar zei er niet bij welke smaak het is. Wie het weet, maakt kans op een prijs van 50.000 dollar. Wie kans wil maken, moet wel naar de VS, de speciale editie van de koekjes is niet in Nederland te koop.

Nieuws inhalen? Lees de 7 van gisteren 

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Elke dag deze nieuwsupdate ontvangen?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief, met dagelijks de 7 van MT, plus artikelen als analyses, expertblogs en columns.

aanmelden nieuwsbrief