Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Quiz: bent u innovatief of goedkoop?

Is uw bedrijf cool en innovatief? Wilt u de goedkoopste zijn, degelijk en betrouwbaar of juist milieubewust? Check hoe het zit!


1) Welke positie neemt u in ten opzichte van directe concurrenten?

a. Concurrentie? Wat is dat?
b. Die milieuvervuilers bedoelt u?
c. De concurrenten hebben lang niet zoveel kennis en kunde in huis als wij
d. Geen enkele concurrent houdt het zo lang vol als wij
e. Zakkenvullers zijn het
f. Een stelletje oude knarren bij elkaar

1a =15 punten 1b = 9 punten 1c = 6 punten 1d = 3 punten 1e = 0 punten 1f =12 punten

2) Welke kleuren gebruikt u in de marketing- en communicatie­campagnes rond uw merk?

a. Felgeel en/of -rood
b. Groen/ hemelsblauw
c. Turkoois-blauwe tinten, metallic of bijzondere kleursamenstellingen
d. Grijs/donkerblauw
e. Pastelkleuren, rood, blauw, wit en grijs
f. Andere

2a = 0 punten 2b = 9 punten 2c = 15 punten 2d = 6 punten 2e = 3 punten 2f =12 punten

3) Hoe vaak moet de marketing en communicatie rond uw product/dienst opgefrist worden?

a. Het liefst nooit, dat gaat ten koste van onze betrouwbaarheid
b. Zo min mogelijk, wij hebben een centraal uitgangspunt dat we breed uitdragen
c. Om de paar jaar; onze doelgroep verandert snel en nieuwe ontwikkelingen volgen elkaar in hoog tempo op
d. Vaak, ons publiek verwacht voortdurende vernieuwing
e. Wij willen werken met kortlopende campagnes en zo steeds campagnematig aandacht vragen

3a = 3 punten 3b = 9 punten 3c = 12 punten 3d = 15 punten 3e = 0 punten

4) Waar wilt u vooral zichtbaar zijn of worden met uw product/dienst?

a. Via advertenties in printmedia
b. Via advertenties op websites
c. In artikelen in gespecialiseerde (vak)bladen
d. Op sociale media
e. We gaan uit van free publicity, waar dan ook

4a = 3 punten 4b = 0 punten 4c = 9 punten 4d = 12 punten 4e = 15 punten

5) Als u gevraagd wordt te komen spreken over uw product, naast welke persoon zou u dan geprogrammeerd willen worden?

a. Ruud Koornstra
b. De oprichters van de Nederlandse Energie Maatschappij
c. De marketingdirecteur van MTV
d. De bedenkers van Layar
e. Leen Zevenbergen
f. Alexander Rinnooy Kan

5a = 9 punten 5b = 0 punten 5c = 12 punten 5d = 15 punten 5e = 6 punten 5f = 3 punten

6) Stel dat MT langskomt voor een fotoshoot, hoe wilt u dan in beeld worden gebracht?

a. In de fabriek, of in de context van mijn dienst/oplossing
b. Buiten, in onze groene tuin
c. Buiten, eventueel in een jasje (maar wel met sneakers eronder)
d. In onze loungehoek of bij de pingpongtafel op kantoor
e. Strak in pak

6a = 3 punten 6b = 9 punten 6c = 12 punten 6d = 15 punten 6e = 0 punten

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Tel nu uw punten op en check hieronder wat u bent:

(Met dank aan: Zabeth van Veen (ImagoMatch) en Guido David (Merketingvisie)