Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Sales Improvement Group beste dienstverlener van Nederland

Sales Improvement Group is de beste zakelijke dienstverlener van Nederland. Dat blijkt uit het jaarlijkse MT1000-onderzoek onder ruim 5100 zakelijke beslissers, uitgevoerd door de Universiteit van Amsterdam in opdracht van leiderschapsplatform MT.

Foto: Management Team

MT vraagt jaarlijks duizenden zakelijke beslissers met welke dienstverleners ze graag zakendoen. In het onderzoek MT1000 worden de bedrijven beoordeeld op hun klantgerichtheid, productleiderschap, excellente uitvoering en de Net Promoter Score (NPS). Respondenten zijn beslissers met inkoopbevoegdheid en hebben in de afgelopen drie jaar zaken gedaan met de bedrijven die ze beoordeelden. Het onderzoek wordt verricht door MT in samenwerking met Amsterdam Centre for Business Innovation van de UvA.

Uit het onderzoek kwam deze overall top 10 van beste dienstverleners:

  1. Sales Improvement Group
  2. The Executive Network
  3. TransIP
  4. iDEAL
  5. Nyenrode
  6. ING Private Banking
  7. Amazon Web Services
  8. Samsung
  9. Vattenfall (vh Nuon)
  10. Rabobank (categorie asset management)

De belangrijkste takken van dienstverlening zijn gegroepeerd in vier hoofdcategorieën – advies en consultancy, digitale dienstverlening, financiële dienstverlening en HR- & facilitaire dienstverlening – met daarbinnen een 58-tal specifiekere vakgebieden, variërend van strategieadvies tot digital storage en van energie tot corporate finance. Voor elk van die specialismen geeft het onderzoek inzicht in de best gewaarde aanbieders.

Bekijk hier de MT1000 van 2019

Wat opvalt, is dat vier bedrijven zich wisten te handhaven in de top 10: The Executive Network, iDeal, ING Private Banking en Vattenfall (voorheen Nuon). Ronduit spectaculair is de sprong die
trainingsbedrijf Sales Improvement Group maakte: het voert dit jaar de lijst aan, waar het in de vorige editie nog op 141 stond. Ook domeinnaamhostingbedrijf TransIP schoot omhoog, de middenmoter van 2018 prijkt nu op plaats drie. De digitale dienstverleners worden daarentegen relatief goed gewaardeerd: zij nemen vier van de top 10-plaatsen in.

Henk Volberda, hoogleraar Strategic Management & Innovation, is met zijn Amsterdam Centre for Business Innovation verantwoordelijk voor het onderzoek: “Je moet als dienstverlener zorgen voor tevreden klanten die je bij een onderzoek als dit weten te herinneren. Ten tweede moet je een goed product hebben, klantgericht zijn en zeer efficiënt werken. Op al die punten zul je hoog moeten scoren om in de MT1000 een goede positie te verwerven, en we gaan ervan uit dat slimme bedrijven in staat zijn op al deze terreinen te maximaliseren.”

Naar de MT1000