Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Pimp uw kantoor

Sleept u zich ook elke dag naar zo’n deprimerende werkplek in een grauw en weinig fantasievol pand met systeemplafonnetjes? Grijp in en pimp uw kantoor met een nieuwe plafond.

 

Door een stukje van het plafond te vervangen kunt u de sfeer in uw kamer drastisch veranderen. Het principe is simpel. Haal een paar panelen uit het systeemplafond en vervang die door lichtdoorlatende plexiglaspanelen met een fotoprint van een wolkenlucht. Tussen het echte plafond en het systeemplafond wordt een lichtbak geplaatst  met  tl-buizen die daglicht nabootsen en voila, uw ‘cabrio-kantoor’.

Nieuw in de markt

Deprimerende kantoorpanden opfleuren met een wolkenhemel van plexiglas en nepdaglicht, daarmee willen ondernemer Roderick Villevoye (27) en zijn twee zakenpartners een nieuwe markt aanboren.

Krap een jaar geleden zat Villevoye met zijn huidige zakenpartners Jeroen den Haan (27) en Michiel Jenniskens (25) nog weg te dromen in de schoolbanken. Er moet toch een markt zijn voor lichtdoorlatende wolkenfoto’s voor in systeemplafonds, was de gedachte. Niet lang daarna was Open Ceilings geboren. Het succes kwam snel. Villevoye: “We hebben ons target voor 2010 na nog geen zes maanden al gehaald.”

Tante Agaath

In totaal heeft Open Ceilings nu zo’n drie ton geïnvesteerd. Daarvoor werd onder andere gebruik gemaakt van de Tante Agaathregeling: een fiscale regeling die het voor particulieren aantrekkelijk maakt om geld te lenen aan jonge ondernemers. De rente is laag, tweeënhalf procent. "We laten de lening voorlopig lekker op de balans staan.”

Het target dat ze zichzelf voor het eerste jaar oplegden was om 350 panelen – ofwel 120.000 euro – omzet te draaien, zegt Villevoye. Dat target is opgeschroefd naar twee ton. Omdat het bedrijf nog een VOF is kunnen ze dit jaar een voorschot op de winst aan zichzelf uitkeren. "We kunnen zo in ons eigen levensonderhoud voorzien."

Marketing doen ze via social media, ondermeer met een fanpagina op Facebook. Over aandacht hebben ze niet te klagen. “Het is een grappig product waar mensen snel een mening over hebben”, zegt Villevoye. Laatst heeft het drietal dankzij Facebook de grootste opdracht tot nu toe binnen gehaald. “Acht verdiepingen bij Elsevier. Via een werknemer die toevallig een post over Open Ceilings had gezien.”

Dealernetwerk

Na de opstartfase willen ze nu van de directe verkoop af en naar een netwerk met dealers. “Denk aan interieurarchitecten, project- en praktijkinrichters.” Want behalve kantoren richten de zakenpartners zich ook op tandartsen en ziekenhuizen. Daarmee springen ze in op een trend in de zorg die meer aandacht heeft voor hoe de omgeving het genezingsproces kan bevorderen.

Eén concurrent hebben ze te duchten, een grote partij uit Amerika die sinds kort in de Europese markt actief is. “We zijn ze al een paar keer ‘tegengekomen’ maar tot nu toe hebben wij altijd de deal nog binnengehaald omdat we gewoon twee keer zo goedkoop zijn.”

Zelf probeert Open Ceilings ook langzaam de internationale markt te veroveren. “We beginnen in Duitsland, daar hebben ze veel privéklinieken. Maar Scandinavië lijkt ons ook een interessante markt, daar is het de helft van het jaar natuurlijk donker. Daar gaan wij de boel verlichten en wat vrolijkheid brengen.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Lees ook:

Systeemplafonds blijken een dubieuze functie te hebben. Werknemers die spullen willen jatten van hun baas, schuiven vaak een tegel van het systeemplafond aan de kant om de goederen te kunnen verbergen op het plafond. 

Lees ook het boek "Aangetoonde effecten van het kantoorinterieur"