Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Nostalgie over verdwenen merken

Oude merknamen mogen dan na hun faillissement een stille dood sterven, in ons geheugen blijven ze altijd aanwezig.


Een keer in de zoveel tijd verdwijnt er plotseling een merknaam van de markt. Vaak tot grote schrik van de trouwe gebruiker die ineens misgrijpt in het schap. Die moet plotseling op zoek naar een vervangend product, maar dat is in de beleving van iemand die gehecht is aan het merk meestal slechts een tweede garnituur. En natuurlijk lang niet zo goed als het oude vertrouwde.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Die producten mogen dan van de markt zijn, helemaal weg zijn ze nooit. Soms leiden ze een slapend bestaan tot iemand weer besluit ze nieuw leven in te blazen. Denk bijvoorbeeld aan een parfum als Old Spice, de Koetjesrepen of Neerlands erfgoed Fokker. Tot die tijd kan slechts het noemen van de naam levendige herinneringen oproepen aan vervlogen tijden, die er onherroepelijk aan verbonden zijn. Opvallend; bij een peiling op de redactie komen er vooral voedselproducten voorbij met als bekendste natuurlijk Buckler, Exota. Smaak & geur roepen nu eenmaal altijd herinneringen op. Een egotrip down to memory lane:

Afbeelding: teachernz