Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Jim Stolze pleit voor aandachtseconomie

Het economisch model waarop onze samenleving stoelt moet radicaal om, vindt Jim Stolze. In plaats van sturen op Return on Investment moeten we sturen op Return on Attention.


Volgens deze expert op het gebied van (internet)strategie (Stolze adviseert onder meer de directies van Sanoma Uitgevers, RTL Nederland en Philips) bestaat de nieuwe generatie werkers uit een groep mensen die samen in een netwerk zitten en alleen maar doen waar ze goed in zijn. Ze gebruiken hun talent en zetten andere netwerkleden in om die klussen te doen waar ze niet goed in zijn. Stolze noemt dat We Sources, in plaats Human Resources.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Daarbij is het economisch model volledig veranderd. Schaarste (in de zin van productiemiddelen) is al lang niet meer het onderscheidende economische middel. “De nieuwe schaarste heet aandacht”, vindt hij. ”We groeien toe naar een aandachtseconomie waarin de bedrijven die echte aandacht besteden aan klanten de winnaars worden.”

Lees het complete verhaal op Sync.nl, het online magazine over innovatie en ondernemen. Stolze legt hier uit hoe u door aandacht voorsprong genereert.