Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Bruikbare tips of open deuren?

 

Zijn managementtips tijdloos? Het heeft er alle schijn van. Zo kwam ik op About.com tips tegen van ene John Reh, een ervaren Amerikaanse consultant. De tips stammen uit december 1997… maar blijken nog altijd zeer bruikbaar. Of zijn het gewoon open deuren?

 

 

1

Kom uw beloftes na
Volgens Reh moet u als manager zien te voorkomen dat het salesteam loze beloftes doet. Niets doet klanten sneller afhaken dan afspraken die niet worden nagekomen.   

2

U bent niet slimmer dan iedereen
Als manager bent u natuurlijk slimmer dan menig ander. Maar volgens Reh wint u het niet van al uw mensen bij elkaar. Leg daarom binnen het team uw oor goed te luisteren. Maar belangrijker: doe iets met de informatie of adviezen die u krijgt. U zult verbaasd staan over het resultaat.

 

 

 

3

Ga de deur uit
Denk vooral niet dat u te druk bent om regelmatig social events op te luisteren. Het zal u niet alleen goed doen om nu en dan op kantoor de boel de boel te laten, het komt uw netwerk ook zeker ten goede.

4

Vernieuwing?
U verlangt van uw mensen dat ze met innovatieve ideeën komen. Maar dat zullen ze alleen doen als u duidelijk aangeeft dat veranderingen niet ten koste gaan van de werkgelegenheid.

5

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Leidinggeven is geen circusact
Onthoud toch vooral dat u als manager geen koorddanser bent. Ten eerste staat u er níet alleen voor en ten tweede loopt de koers die u uitstippelt niet in zo´n  rechte lijn als een koord.