Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Alleen humor verkoopt

In deze barre tijden wilt u er natuurlijk zo veel mogelijk aan doen om de verkoopcijfers te verhogen. Wij hebben de ultieme tip voor u. Breng alles humoristisch.

Humor blijkt het codewoord te zijn om klanten te verleiden tot het doen van aankopen. Consumenten die een humoristisch reclamespotje hebben gezien, kiezen in de winkel eerst het product dat in dat filmpje voorkwam.

Onderzoek
Opvallend is dat uit onderzoek blijkt dat mensen zich dat product niet bewust herinneren. Maar onbewust koppelen ze toch de humor aan het getoonde merk. Dat is vastgesteld in het eerste wetenschappelijke onderzoek naar humor in reclame. Het onderzoek is gedaan door sociaalwetenschapper Madelijn Strick van de Radboud Universiteit in Nijmegen, die er op promoveert.

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Humorparadox
Strick introduceert de 'humorparadox': mensen vergeten het merk, maar willen het product onbewust toch hebben, omdat ze in hun geheugen een verband leggen tussen het positieve gevoel van een lach en het product.