Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

6 redenen waarom je kantoor cubicles nodig heeft

6 redenen waarom de start-ups verkeerd zitten en ouderwetse cubicles beter zijn dan de open kantoorruimtes.

In 70 procent van de bedrijven zijn de afgesloten werkruimtes voor medewerkers een no-no. Toch snijden volgens inc.com die bedrijven daarmee zichzelf in de vingers. 6 argumenten om je werknemers weer terug in hun hok te zetten. 

#1. Je werknemers worden minder productief

Elkaar direct aan kunnen spreken terwijl je achter je bureau zit is natuurlijk handig om snel te overleggen. Maar onderzoek van de Exeter universiteit laat zien dat die vrijheid vooral wordt gebruikt om over zaken als het weekend te overleggen. Medewerkers zijn dan ook 15 procent minder productief.

#2. Je werknemers zijn ongelukkig

Dat je medewerkers de tijd hebben om de hele dag over hun aanstormende weekend te kletsen maakt ze ook nog minder gelukkig. Volgens het Exeter onderzoek daalt de tevredenheid van je personeel met 32 procent. Een ander onderzoek laat zien dat bijna alle medewerkers – 95 procent – het belangrijk vinden om privacy te hebben terwijl ze aan het werk zijn, daarbij steekt de 41 procent mensen die dat ook kan op de werkvloer karig af. Bijna 1 op de 3 welwillende werknemers moet de werkvloer verlaten en elders werken om de takenlijst af te krijgen.

#3. Je werknemers raken – veel – tijd kwijt

Als de gelukzaligheid van je medewerkers nog tot daar aan toe is, dan is het tijdsverlies dat ongetwijfeld niet. Per dag raakt een kantoormedewerker gemiddeld 86 minuten kwijt door de directe contacten met zijn of haar omgeving. Door de muurtjes terug te plaatsen zou je je medewerkers dus – bijna –  een dag per week vrij kunnen geven zonder productie te verliezen. 

#4. Je werknemers worden ziek

Gevolg van de open kantoorruimten zijn meer stress, conflicten, hogere bloeddruk bij medewerkers en een snellere doorwisseling van personeel de werkvloer. Dat blijkt uit onderzoek van de Queensland universiteit voor gezondheid en biomedische innovatie. Als dat nog niet genoeg is brengen je medewerkers ook meer dagen ziek in bed door. Volgens The New Yorker stijgt het aantal ziekmeldingen met 62 procent. 

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

#5. Je werknemers denken dat je ze niet vertrouwt

Heb je één keer het kantoor van Apple of Google gezien en gedacht: als zij een open ruimte hebben, dan wil ik dat ook? Zo denken je medewerkers er niet over. Die gaan ervanuit dat je hun kleine beetje privacy hebt afgepakt om te kunnen micro-managen, en dus te zien waar zij mee bezig zijn. 

#6. Je werknemers strijden om die paar kantoortjes

Door het beperkte aanbod van ‘echte’ werkruimtes, wordt de strijd om die hokjes alleen maar groter. Eigenlijk terug naar je economieklas van de middelbare school: als het aanbod afneemt, maar de vraag gelijk blijft, dan gaat de prijs omhoog. Alleen is de prijs in dit geval een oeverloze discussie tussen iedereen die zichzelf belangrijk genoeg vindt om dat éne hokje op te eisen. 

hrm