Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

10 tips om een betere manager te zijn

Als manager hangt een groot deel van je succes af van je team. Zaak is dus om het beste uit je mensen te halen. Richard Lock geeft 10 tips om een betere manager te zijn.

Wil je een betere manager zijn? Zie je management als service, en je team als klanten, zegt Richard Lock. Te vaak zien managers zichzelf als politieagent, ziet de Britse consultant, om mensen op hun fouten te wijzen. Met die klantenservice-mindset krijg je een veel betere relatie met je werknemers.

Maak je verwachtingen duidelijk, is Locks tweede tip. Het lijkt overduidelijk maar het gaat verbazingwekkend vaak mis, zegt hij. Definieer waar mogelijk KPI’s en probeer je doelen en verwachtingen niet alleen duidelijk maar ook positief te formuleren.

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Stel betere vragen, in plaats van steeds beweringen te doen en opdrachten te geven. Managers zijn er vaak niet zo goed in om vragen te stellen aan hun team, ziet Lock, en hun perspectief te vragen of te begrijpen wat een ander denkt. Gebruik simpele, open vragen; klassiekers zoals ‘Wat denk jij?’. De respons zal je verbazen, zegt hij, helemaal als je echt luistert naar het antwoord.

In de video geeft hij deze en nog zeven andere tips om een betere manager te zijn.