Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

U verliest werknemers en klanten door vies toilet

Wilt u met uw bedrijf goed voor de dag komen? Zorg dan dat de toiletten in perfecte staat verkeren. Anders zijn klanten en werknemers eerder geneigd om hun heil bij een schoner kantoor te zoeken.

Veel bezoekers en werknemers houden bij de beoordeling van een bedrijf rekening met de indruk die ze hebben van het toilet. Dat blijkt uit onderzoek van Tork, fabrikant van hygiëneproducten, in onder meer kantoren, de gezondheidszorg en horecagelegenheden. Het toilet wordt door meer dan 95 procent van de respondenten genoemd als onderdeel bij het vormen van een totaalindruk van een hotel of een restaurant. Bij kantoren ligt dit percentage op 88 procent. Dat ruim een kwart van de bezoekers een restaurant verlaat als ze een vies toilet aantreffen, is niet verwonderlijk volgens Reneé Remijnse, Market Manager bij Tork: "De hygiëne op het toilet is voor 66 procent van de Nederlanders namelijk ook een graadmeter voor de hygiëne in de keuken."

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Top 6 grootste wc-ergernissen
1. Het toiletpapier is op
2. Het toilet spoelt niet door
3. Het ruikt vies    
4. De deur gaat niet op slot             
5. De zeep is op                    
6. Er zijn geen papieren handdoekjes beschikbaar
 
Klantenbinding
Een verzorgd toilet is niet alleen goed voor klantenbinding. Uit hetzelfde onderzoek blijkt ook dat mensen vaker hun handen wassen als de voorzieningen goed zijn. Toiletbezoekers zijn erg bang zijn om infecties en ziekten op te lopen. Met een grote meerderheid van stemmen wordt vooral het aanraken van en/of het zitten op de toiletbril gezien als grootste infectiebron. De deurknop volgt op de tweede plaats.