Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Stemmers aan het woord – Wat kiezen zij?

Niet minder dan 2.026 managers deden mee aan ons onderzoek. Vijf deelnemers ­wer­­­­­­­den verblijd met een reis naar Parijs met de Thalys. Zij leggen uit hoe ze tot hun keuzes zijn gekomen.  

Quintin Hessing uit Zaltbommel

Director Business Development Odysseus Groep (odysseusnl.com)

Schiphol

“Zonder enige twijfel mijn favoriete ­bedrijf om bij te werken. Omdat Schiphol nationaal en internationaal een organisatie met een zeer grote diversiteit aan activiteiten is. Die dynamiek, het economisch belang en de maatschappelijke ­verantwoordelijkheid maakt het voor mij een organisatie met veel uitdaging.”

Rabobank

“Een coöperatie waar ik graag zaken mee doe. Als leverancier word je gezien als partner en gevraagd om mee te denken. ­Gemaakte afspraken worden nagekomen en zaken worden gedaan in de ‘geest van de wet’ in plaats van volgens de ‘letter’. Een voorwaarde om op basis van wederzijds vertrouwen samen te presteren.”

Ahold

“Strategisch gezien en met het beste ­toekomstperspectief wint voor mij Ahold. We besteden steeds minder tijd aan de ­bereiding van onze maaltijd, maar eisen wel een steeds hogere kwaliteit. Ahold ­begrijpt dat en heeft bewezen dat zij zich weet aan te passen aan de veranderende marktomstandigheden. Dat is sterk.”

Kai Schut uit Utrecht 

Accountmanager Schouten & Nelissen (sn.nl)

Equens (betaaldiensten)

“De informele bedrijfscultuur spreekt mij erg aan. Een mooie onderneming waar klantgerichtheid, focus op ­efficiency en kwaliteit een centrale rol spelen. Ze hebben een compleet en ­flexibel pakket aan innovatieve betaaldiensten waarmee ze streven naar ­optimalisatie en maximale kwaliteit ­tegen de laagst mogelijke kosten. Dat lukt ze uitstekend. Wat ik daar proef is dat alles draait om teamwork en glasheldere communicatie.

EDG (mediabedrijf voor het onderwijs)

“Het meeste toekomstperspectief vind ik bij bedrijven die op een briljante manier een probleem oplossen en vervolgens kijken wat ze nog meer kunnen doen in de distributie. Met Schoolpost distributie- en datadiensten zijn ze groot en ­bekend geworden. Daarnaast regelen ­ze alles rondom drukwerk en dragen ze zorg voor de uitgeverij. Hun kennis ­delen ze door advies te geven binnen het onderwijs. EDG geeft professionals toegang tot informatie en opdrachtgevers toegang tot het onderwijs. Die interactiviteit heeft volgens mij de toekomst.”

Caroline den Dunnen uit Breda

Marketing Executive Heliview Conferences & Training (Heliview.nl)

Bol.com

“Marketing is mijn liefde en dan is het niet gek dat Bol.com mijn absolute ­favoriet is. E-mail marketing, on- en offline marketing, personalisatie en ­customer service, Bol.com heeft wat mij betreft zoveel best practices. Bol.com loopt altijd vooruit op de rest, neemt ­onverwachte stappen en gaat ­uitdagingen aan, dat spreekt me enorm aan.”

Array Publications

“Het liefst doe ik zaken met uitgeverij Array Publications. Gewoon omdat het ­contact met hen open en positief is en zij ons talloze exposure-mogelijkheden ­bieden. Bijzonder ook, want we zitten op dezelfde markt.”

C&A

“De beste strategie is voor C&A. Zij ­hebben een enorme omslag gemaakt en daarmee de toon voor de toekomst gezet. De samenwerking met Wehkamp voor de online verkoop is een zeer goede stap ­geweest en door bijzondere collecties op te nemen spreken ze een groter marktsegment aan.”

Emile Peters uit Apeldoorn

Directeur Max.nl (webapplicaties)

UMC St. Radboud

“Met name de visie op de veranderende relatie tussen patiënt en arts en de wijze waarop UMC St. Radboud hier mee om wil gaan, spreken mij erg aan. Bewust wordt geïnvesteerd in en geëxperimenteerd met nieuwe technologie. Bovendien draagt de Raad van Bestuur van UMC St. Radboud expliciet uit dat het ­belangrijker is te investeren in mensen en ontwikkelingen op het gebied van internet dan in stenen. De mensen binnen deze ­organisatie delen onvoorwaardelijk de passie voor hun vak en de patiënt.”

Twitter

“Als het om toekomst gaat. Of het nu ­specifiek de organisatie achter Twitter is met het beste toekomstperspectief weet ik niet. Feit is wel dat deze vorm van ­‘microbloggen’ het communicatielandschap voorgoed heeft veranderd en ­verrijkt. Komende tijd is het natuurlijk wel de vraag wie er, en op welke manier, geld gaat verdienen aan deze vorm van ­publiceren en communiceren.”

Astrid van den Berg uit Lieshout

Zelfstandige, Van Den Berg marketing en communicatie (vdbmc.nl)

De Bijenkorf

“Hun actieve en onderscheidende manier van marketing bedrijven spreekt mij al ­jaren aan. Ik heb een Bijkaart en wordt door hen regelmatig en op verschillende manieren benaderd. Ze toetsen geregeld met een enquête mijn mening. Persoonlijk vind ik het assortiment de laatste ­jaren minder interessant. Als intensief consument weet ik natuurlijk als geen ­ander hoe dat beter kan. Ik zou ze daar graag in adviseren.”

Apple

“Het meest opvallende bedrijf met een prachtige strategie en een toekomstvisie. Apple heeft volgens mij absoluut het ­beste toekomstperspectief. Kijk alleen maar naar hun continue innovatie op het gebied van techniek en design.”