Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Rutger Planken (TomTom)

Rutger Planken (1978)

TomTom -Director Partner Development EMEA & APAC

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

TomTom heeft een paar moeilijke jaren achter de rug. Nu consumenten navigatie-informatie ook via hun mobiel kunnen ontvangen, moet TomTom op zoek naar aanvullende verdienmodellen. De overname van TeleAtlas was een goede, maar zeer kostbare stap in die richting. TomTom richt zich nu – naast de bekende navigatie kastjes – op directe deals met autoproducenten en andere bedrijven. Enter Rutger Planken, ‘dealmaker in hart en nieren’. Planken, die eerder carrière maakte bij T-Mobile en Tele2, vervult voor TomTom een belangrijke strategische rol. Hij sluit strategische deals met bijvoorbeeld telecombedrijven en contentleveranciers. Die samenwerkingsverbanden stellen TomTom in staat om meer verkoopkanalen aan te boren. Het feit dat Planken op jonge leeftijd deze verantwoordelijkheid krijgt toevertrouwd spreekt boekdelen over zijn capaciteiten.

> Alle 100 Goudhaantjes van 2011