Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Goeroes: de nieuwe dominees

Nederland heeft opvallend veel managementgoeroes. Hun seminars zijn uitverkocht, hun boeken bestsellers. Hebben Nederlandse managers zo veel wijsheid nodig? Zijn ze massaal de weg kwijt?

Een managementroman over de eigenaar van een dierenspeciaalzaak, hoe kon dat ooit een bestseller worden? Het gebeurde, met Hondenbrokken van Jos Burgers. En hoe kun je elk jaar 1.000 managers en professionals naar de Utrechtse Jaarbeurs krijgen die zich voor 1.000 euro per ­persoon in sneltreinvaart laten bijpraten over het gedachtegoed van goeroes van over de hele wereld? Ben Tiggelaar kan dat, met zijn Mba in 1 dag.

Ontmoet de Nederlandse goeroes

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

In haar boek ‘De Goeroegids’ publiceert Dominique Haijtema interviews met Nederlandse goeroes. Afgelopen jaar verdiepte zij zich ­in het verschijnsel managementgoeroe. Voor een serie in MT en het boek interviewde ze 13 van de meest vooraanstaande managementdenkers van Nederland. Hoe is hun succes te verklaren, vroeg zij zich af. Wat hebben zij te bieden, waarvoor zo veel mensen zo veel geld willen betalen? Want laten we wel wezen, aan de inhoud kan het niet alleen liggen. De boeken en seminars zijn zelden verrassend of vernieuwend. Of kunnen wij niet zelf ­bedenken dat een klant ook een mens is en echte aandacht op prijs stelt? En dat ons gedrag als leidinggevende belang­rijker is dan datgene wat wij in een mission statement verkondigen? Toch betalen managers en professionals flinke sommen geld om zulke uitspraken van de managementdeskundigen te horen.

Lees ze allemaal