Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Lilian Bours (Nike)

Lilian Bours (1967)

Nike – Brand Director Global Football

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Domweg gelukkig bij Nike, zo zou je Lilian Bours kunnen omschrijven. Ze was in 1992 een van de twintig eerste medewerkers in de Europese vestiging in Hilversum en ondertussen is ze wereldwijd verantwoordelijk voor alle marketing op het gebied van de belangrijkste bijzaak ter wereld: voetbal. Belangrijk moment noemt ze haar verhuizing naar Portland in 2004, waar ze op Corporate Headquarters de wereldwijde communicatie op zich mocht nemen en na enkele jaren als brand-marketing director naar Miami mocht. “Mijn eerste stap buiten ‘Communicatie’. Ik heb in de VS een enorme ervaring opgedaan en een globaler perspectief, waardoor ik tegenwoordig hier in Nederland strategischer kan opereren.” In maart werd ze gekozen tot belangrijkste marketingvrouw van Nederland, voor de Write the Future-campagne waarmee Nike tijdens het WK voetbal hoge ogen wist te gooien. Bours geniet ervan. “Ik heb een droombaan.”

> Alle 100 Goudhaantjes van 2011