Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Friesland Coberco wordt koninklijk

Friesland Coberco Diary Foods gaat vanaf 2005 verder onder de naam Royal Friesland Foods en krijgt dus het predikaat ‘Koninklijk’ voor zijn naam.

Voorzitter A. Olijslager van de concerndirectie noemt de toevoeging van het predikaat een ‘opsteker’ in moeilijke tijden voor het bedrijf en de veehouders. “We moeten strijd leveren voor de handhaving van onze posities.”
Naamswijziging was volgens Olijslager noodzakelijk, aangezien de term ‘diary’ (zuivel) de lading van het bedrijf niet meer dekt, omdat de productlijn van het bedrijf niet meer louter uit zuivel bestaat. Bovendien werd de bedrijfsnaam op verschillende manieren geschreven, zoals bijvoorbeeld de afkorting FCDF of Coberco.
Coberco verdwijnt vanaf 2005 helemaal uit de bedrijfsnaam. Dit omdat ‘Friesland’ in het buitenland bekender is.

Royal Friesland Foods wordt een van de 150 bedrijven die dat erepredikaat mogen dragen. De toevoeging wordt alleen verleend aan bedrijven die goede prestaties leveren, solide en betrouwbaar zijn en een rijke historie hebben. Friesland Coberco Diary Foods bestaat inmiddels 125 jaar. De geschiedenis van het bedrijf gaat terug tot 1879, toen de Arnhemsche Melkinrichting werd opgericht. Vanaf dat moment ontstonden tal van zuivelfabriekjes, die later fuseerden. De bekendste merken van het concern zijn Appelsientje, Chocomel, Frico, Frisi en Friesche Vlag. (Bron: Nu.nl) (NG)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.