Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Eerste vrouwelijke ‘Commercieel Directeur van het Jaar’

De titel voor Commercieel Directeur van het Jaar 2009 ging naar Esmée  Ficheroux van Tempo-Team. De titel voor Key Account Manager van het Jaar 2009 is gewonnen door Wendy Freriks van Strategic Accounts. Hiermee hebben beide categorien een primeur: niet eerder was er een vrouwelijk winnaar.

 

De heer Camps, bestuursvoorzitter van Berenschot en juryvoorzitter voor de SMA Awards, roemde Esmée Ficheroux om haar vermogen om de gekozen strategie van co-creatie met de klanten van Tempo-Team echte invulling te geven. “Daarnaast is zij een zeer inspirerende manager die zakelijkheid en betrokkenheid prima weet te combineren.”

Ficheroux (41) is verrast en bijzonder trots dat zij de titel van Commercieel Directeur van het Jaar heeft verdiend: “Wij hebben met het hele team keihard gewerkt en gebouwd aan een prachtige organisatie. Na jaren van hard werken voor en met onze klanten is dit een absolute kroon op al het werk. Het is fantastisch dat dit door deze eervolle titel nog eens wordt onderstreept.” Dat zij deze prestatie niet alleen heeft bereikt, is voor haar een feit: “Ik ben heel trots op mijn team, onze klanten en wil hen dan ook hartelijk feliciteren met de behaalde titel.”

Ficheroux werkt al 18 jaar bij Tempo-Team. Toen ze in 1992 begon als intercedent werd de basis gelegd voor haar arbeidsethos, waarin passie en doorzettingsvermogen belangrijke kernwoorden zijn. “Het besef dat je met volharding iets voor elkaar kunt krijgen, lokaal maatschappelijk én in commercieel opzicht, heeft een diep anker van passie voor dit vak bij mij geslagen.” Na diverse carrièrestappen startte zij in 2005 als Commercieel Directeur en zorgde voor grote hervormingen. Ze bouwde een centraal geleide commerciële organisatie, de SAM club (Sales en Account Management), vanaf de grond op. Waar voorheen met name vanuit lokaal ondernemerschap gewerkt werd, kwam er nu een model met landelijke accountaansturing in zeven strategische branches. Door te investeren in kennis, innovatie  en  partnership met klanten wist Tempo-Team zijn concurrentiepositie te versterken.

Over de verkiezing

Voor de 38e keer organiseerde de Sales Management Association (SMA) het verkiezingtraject dat op 11 februari 2010 tijdens Hét Sales Event leidde tot deze winnaars van de titels ‘Commercieel Directeur en Key Account Manager van het Jaar’. Voor de titel van Commercieel Directeur van het Jaar zoekt men iemand die bijzondere prestaties weet te realiseren, een motiverende stijl van leidinggeven hanteert en een voorbeeldfunctie vervult. De titel Key Account Manager van het Jaar gaat jaarlijks naar een salesprofessional die zijn klant uitstekend weet te ontwikkelen en op een innovatieve wijze met het accountteam de resultaten bereikt.