Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Communicatie en reclame (top 15)

Tevreden klanten: het cumulatieve percentage respondenten dat de diensten van genoemd bureau als ‘goed', ‘zeer goed' of ‘uitstekend' beoordeelt. Eronder het klantenpercentage dat het bureau als ‘uitstekend' kwalificeert.

Plaats Bedrijf
1 Mediaplanning Group
2 Ogilvy
3 Young & Rubicam
4 Kobalt
5 Winkelman & Van Hessen
6 ARA
7 VODW Marketing

1 Media Planning Group
Tevreden klanten 100 %
Waarvan ‘uitstekend' 9 %
Beste bedrijf in deze sector op het gebied van klachten oplossen, flexibiliteit, tijdplanning en onafhankelijkheid van het advies. De Media Planning Group maakt deel uit van een wereldwijd netwerk van mediabedrijven, Havas Media, wat weer onderdeel is van het internationale communicatieconglomeraat Havas. Elf respondenten hebben op een of andere manier toch de weg gevonden naar de MPG-vestiging in Amstelveen, waarna ze toegang kregen tot een uitgelezen pakket van diensten op het gebied van mediastrategie en -planning. Ze zijn allemaal tevreden, vooral over de manier waarop hun klachten werden opgelost, de flexibiliteit die ze mochten ervaren, de accurate tijdplanning en de onafhankelijkheid van het advies.

2 Ogilvy
Tevreden klanten 100 %
Uitstekend 0 %
Opnieuw een ‘allround lokaal bureau' binnen een internationaal netwerk, hier bestaand uit 14.000 medewerkers in 497 kantoren in 125 landen, met 2300 klanten. Vanuit het kantoor in Amsterdam werkt Ogilvy ‘zonder hokjes, grenzen en muurtjes in ons denken, in ons doen', dat alles vanuit het besef: ‘Alleen resultaat telt.' De cijfers: twaalf 100 procent tevreden klanten, derde plek op het onderdeel klachten oplossen (67 procent tevreden), aanbevolen aan derden door 83 procent. Achter Ogilvy staat het gedachtegoed van oprichter en reclamegoeroe David Ogilvy, die onder meer vond: "What you say in advertising is more important than how you say it."

3 Young & Rubicam
Tevreden klanten 90 %
Uitstekend 0 %
Beste bedrijf in deze sector op het gebied van prijs-kwaliteitverhouding en inhoudelijke kennis.
Merkenbouwer met de creatieve filosofie: ‘Resist the usual'. Young & Rubicam kiest voor oplossingen die anders zijn dan andere, net als alle andere merken- en reclamebureaus. Ingezet worden onder meer de tools BrandAssetValuator, de Cross Cultural Consumer Characterisation en de reclameplanner AvantEdge. Tien respondenten zijn onder de indruk: eerste plekken in de branche op de onderdelen prijs-kwaliteitverhouding en inhoudelijke kennis.

4 Kobalt
Tevreden klanten 83 %
Uitstekend 8 %
Beste bedrijf in deze sector op het gebied van budgetbewaking en klantentrouw (samenwerking in de toekomst).
Sectorbeste in budgetbewaking, ook wat waard in een branche waarin steeds nauwkeuriger wordt bekeken wat al die reclame- en marketingeuro's nou eigenlijk opleveren. Niet voor niets afficheert Kobalt zich als ‘het resultaatbureau', goed voor ‘meetbare resultaten'. Het grootste mediabureau van Nederland werkt voor negen aandeelhoudende adverteerders – waaronder Ahold, Heineken, Maxeda en Rabobank – aan zo ongeveer alles behalve de inhoud van de reclameboodschap: advies, planning en inkoop van mediamogelijkheden.

5 Winkelman & Van Hessen
Tevreden klanten 82 %
Uitstekend 18 %
Winkelman & Van Hessen is ook ergens de grootste in, het is het grootste onafhankelijke communicatieadviesbureau van Nederland. Onafhankelijk wil in dit verband zeggen geen onderdeel van een netwerk, en zo Nederlands als Winkelman & Van Hessen klinkt. Vanuit een mooi pand in Den Haag werken tachtig bijzondere mensen met plezier aan het creëren van succes. Het plezier was wederzijds voor elf respondenten, vooral wat betreft de flexibiliteit van Winkelman & Van Hessen (3de in de branche op dit onderdeel, 73 procent tevreden) en de manier waarop het bureau klachten oplost (2de, 73 procent).

6 ARA
Tevreden klanten 70 %
Uitstekend 20 %
Op één grote verdieping in een hoog gebouw aan de Maas in Rotterdam komt een bonte verzameling van honderd communicatiespecialisten tot een optimale kruisbestuiving en mediaoplossingen voor een waslijst van klanten, van het Arubaans Verkeersbureau tot Zwitserleven. ARA heet het bureau, onderdeel van het TBWA-netwerk, net als TBWA/Neboko.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

7 VODW Marketing
Tevreden klanten 67 %
Uitstekend 17 %
Als in voorgaande jaren eindigt VODW Marketing in de onderste regionen bij de communicatie- en reclamebureaus, nu zelfs onderaan. Het is ook een buitenbeentje in deze categorie, als specialist in onder andere marketingadvies, marktstrategie en branding. Op het onderdeel ‘onafhankelijk advies' haalt VODW een tweede plek, met elf van twaalf (92 procent). De overige cijfers mogen de medewerkers van zich afhollen op het eigen voetbalveld dat VODW Marketing voor zijn personeel heeft, op een mooi landgoed in Leusden. Er is ook een bruin café.