Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Bliss, Jeanne

Voor bedrijven zijn klanten als zuurstof. Ze kunnen niet zonder. Jeanne Bleasse vertelt ze hoe mensen in hun merk gaan geloven.


De Amerikaanse deed veel onderzoek naar populaire bedrijven. Ze bestudeerde de factoren die ervoor zorgen dat zij steeds weer in staat blijken om klanten aan zich te vinden. Bliss concludeert dat het in dit proces allemaal draait om geloofwaardigheid. Bedrijven moeten de klant een ervaring bieden die een gevoel aanwakkert. Pas dan gaan klanten echt van een merk houden.

Presentaties over klanten

Bliss, werkzaam voor Costomer Bliss, staat met regelmaat in grote zalen. Aan managers en andere professionals doet ze daar hun principes over klantfocus uit de doeken. Ze richt zich daarbij vooral op de groep huidige afnemers. Een groep die te weinig aandacht krijgt, vindt ze. Bedrijven besteden vaak veel geld aan het binnenhengelen van een nieuwe klant. Minder aandacht is er voor die nog veel belangrijkere groep: de bestaande klant. Zij moeten immers vooral klant blijven. Bliss schreef hier eveneens twee boeken over: ‘Chief Customer Officer’ en ‘I Love You More Than My Dog’. In het laatste boek legt ze aan de hand van vijf beslissingen uit hoe gewone bedrijven geliefde bedrijven kunnen worden.

Meer over Jeanne Bleasse

Boeken van Jeanne Bleasse

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.