Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Alexander Koch (Heineken)

Alexander Koch (1972)

Heineken – Commercial Director Rwanda

Alexander Koch werkt sinds 2007 voor Heineken in Rwanda. Bij Heineken vinden ze ervaring in Afrika minstens zo belangrijk als een MBA. Ceo Jean-Francois van Boxmeer bracht zelf tien jaar door in dit voor Heineken zo belangrijke continent. “Dat is drie keer zoveel waard als een verblijf aan de Harvard Business School”, zei hij daarover. In zijn eerste Rwandese jaren moet Koch, die in Nederland verantwoordelijk was voor de introductie van de beertender, het niet al te moeilijk hebben gehad. Heineken-brouwerij Bralirwa was praktisch monopolist. Toen een paar jaar geleden andere merken de markt betraden barstte prompt een bieroorlog los. Volgens berichten in de Rwandese pers wordt die niet altijd met eerlijke middelen uitgevochten. Bralirwa-vertegenwoordigers zouden café-eigenaren geld bieden om geen bier van de concurrentie te schenken. Koch is strijdlustig: “We geven ons marktaandeel niet zonder slag of stoot op.”

> Alle 100 Goudhaantjes van 2011

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.