Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Nieuw blik – Volvo V40

De V van Volvo staat al lang niet meer voor vierkant. Sterker nog: in de nieuwe V40 kan zelfs nog minder bagage mee dan bij andere hatchbacks uit zijn segment.
 

Met zijn dynamische lijnen – je zou hem zo kunnen verslijten voor een gekrompen V60 – opent de Zweed de aanval op de BMW 1-serie, de Mercedes A-klasse en vooral de Audi A3, het gloednieuwe premium driespan dat elkaar sinds deze zomer naar het leven staat. De V40 heeft zijn zaken goed op orde: een lage bijtelling, onberispelijke afwerking met goed aanvoelende materialen en een batterij snufjes die hem de veiligste maken – niet alle Zweedse tradities zijn overboord gegaan.

Zelfs voetgangers krijgen hun eigen airbag, die zich op de motorkap opent als alle andere systemen een aanrijding tóch niet kunnen voorkomen. Rijden doet het kekke V-tje redelijk strak, dat kan ook niet anders met een onderstel gebaseerd op dat van de (vorige) Ford Focus, maar als pure stuurmansauto moet de Volvo de 1-serie en A3 toch wel voor laten gaan. Maar wie valt voor zijn design en uitstraling die helemaal Volvo zijn, neemt hem dat vast niet kwalijk. Bovendien wil de V40 graag premium zijn, maar voor hetzelfde geld zit hij wel veel ruimer in de spullen dan de genoemde Duitsers.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

prijzen vanaf 25.995 euro
concurrenten Audi A3, BMW 1-Serie, Mercedes A-klasse, Citroën DS4

 >> Dit artikel komt uit MT Magazine. Abonnement?