Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Het mt van Harvey Nash

Hoe werkt de werknemer van de toekomst? Dat is waar ze bij Harvey Nash Nederland, dochter van het Britse, mondiaal opererende Harvey Nash, over nadenken. Dit jaar zitten ze tien jaar in Nederland.

 

De recruitmentorganisatie werkt vooral in finance en ict. Sectoren gedomineerd door kenniswerkers die worden ingezet bij sterk uiteenlopende projecten. Waar een flexibele personeelsinzet van cruciaal belang is.

Harvey Nash verzorgt zowel detachering, headhunting als personeels-outsourcing. De combinatie is een van de succesfactoren, aldus directeur Jan Leen 't Jong. "De klanten hebben daardoor te maken met één partij die verschillende diensten verzorgt. Die de cultuur en specifieke wensen van de klant kent."

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Steeds meer kenniswerkers vestigen zich als zelfstandige. Om projecten in te vullen moeten bedrijven ‘naar buiten' om de juiste specialismes te vinden. "De kunst is dan om honderd procent match te krijgen", zegt 't Jong. "Mensen met precies de ervaring waar om wordt gevraagd."

Als dat lukt, dan kunnen bedrijven met een maximale flexibiliteit hun projecten blijven uitvoeren. Harvey Nash heeft daarom twee verschillende klantengroepen, aldus manager recruitment Marielle Boogaard. Niet alleen de bedrijven die mensen nodig hebben, maar ook de zelfstandige kenniswerkers. Boogaard: "Aan beide groepen moeten we toegevoegde waarde bieden." Harvey Nash biedt de tweede groep, de flexwerkers, ondersteuning om zich als zelfstandige te kunnen handhaven. Bijvoorbeeld met voorlichting en netwerkbijeenkomsten. Zo kan de werknemer van de toekomst worden gebonden.