Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hebbedingen – pak van je hart

Modern ­Edwardiaans

Z ZEGNA

Paul Surridge maakt zijn pakken voor Z Zegna, de iets jongere lijn van Ermenegildo Zegna, naar eigen zeggen voor ‘a new generation of ­gentlemen’. Ter inspiratie dook de ­nieuwe creatief directeur eerst in de archieven. De pakken, veelal double-breasted, sluiten voor de herfst/wintercollectie 2012 bijna Edwardiaans hoog, maar zijn dan wel weer voorzien van een modern glimmertje. De nauwsluitende pijpen vallen net boven de enkel. Het zorgt voor een imposante look die helemaal van nu is.

Flagshipstore: PC Hooftstraat 76
www.zegna.com

Ontspannen elegant

Corneliani

De meestal grijze pakken van de Italiaan Corneliani zijn stuk voor stuk klassiekers. Mooi gesneden, niet al te strak, met ruime silhouettes en flink verbrede revers. Alle ­pakken zijn steevast voorzien van dat fijne extra zakje, ooit ­bedoeld voor het treinkaartje van de reizende zakenman. Gewoon mooie, elegante en ontspannen pakken, die bedoeld en geschikt zijn voor praktisch ­gebruik.

Flagshipstore: PC Hooftstraat 70 (in samenwerking met Oger)
www.corneliani.com

Net als Onassis

Boss Selection Menswear

Hugo Boss liet zich voor de herfst/wintercollectie inspireren door Aristotle Onassis, volgens Boss een groot stijlicoon. Dat levert strak gesneden pakken op, smal in de taille, in veel grijs en bruin, met hier en daar een contrasterend accent in navy, paars of Bordeaux-rood. De jasjes van Italiaanse stof zijn van binnen voorzien van een contrasterende kleur en de broeken hebben een geplooide band. Het pak wordt gecombineerd met een fijne smalle das. Geschikt voor wie zich altijd al een hele rijke scheepsmagnaat voelde.

Flagshipstore: PC Hooftstraat 118-120 (deze maand geopend)
www.hugoboss.com

Fantasievolle ‘uni’

Oger Dressed for Success

Bestaan er in Nederland nog zakenmannen die nooit bij Oger Lusink zijn binnengestapt?
Het lijkt er niet op.
Oger heeft nog steeds een grote ­invloed op het kledinggedrag van de Nederlandse zakenman. En dus geloven we Oger zonder meer als hij beweert dat de pakken aankomende herfst ‘uni’s’ blijven, oftewel effen, hoewel we dat woord liever niet gebruiken in de mode. Wel mogen de pakken soms heel subtiel ­voorzien zijn van een fantasiedessin. Gelukkig maar.
De meest zakelijke kleur is en blijft blauw, gecombineerd met fijne hersttinten als bordeaux, mosgroen, okergeel of Napolitaans blauw.

Flagshipstore: PC Hooftstraat 75-81
www.oger.nl

Filmisch sterk

Salvatore Ferragamo

Salvatore Ferragamo werd ooit groot als schoenmaker van de sterren. Zo was hij verantwoordelijk voor de vlijmscherpe stiletto’s van Marilyn Monroe in Some Like it Hot. Ook de huidige herfstcollectie van het huis dat zijn naam laat voortleven heeft een filmisch ­karakter, zij het meer film noir dan romantische komedie. Het is meer ‘nerveus’, zoals creative director Massimiliano Giornetto zijn pakken beschrijft. Dat betekent veelal donkere double breasted pakken, die net iets ruimer zitten, ook bij de pijpen, en voorzien zijn van puntige revers. Niet flamboyant als een Engelse dandy, maar meer doelbewust gejaagd als op een wat sinistere Hitchcock-set.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Flagshipstore PC Hooftstraat 59
www.ferragamo.com

>> Dit artikel komt uit MT Magazine. Abonnement?