Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Crash course – Online analyse

Op internet valt heel veel informatie over de concurrentie te vinden. En dat is makkelijker dan u denkt. Vier tips


1. Ken uw concurrenten. Het lijkt een open deur, maar online heeft u mogelijk andere concurrenten dan offline. Google daarom de 20 belangrijkste termen voor uw business en kijk wie dan steeds op pagina 1 opduiken.

2. Gebruik alerts. Google Alerts is een gratis dienst die een melding maakt zodra Google News een bericht oppikt over een van uw zoekwoorden. Zo houdt u makkelijk in de gaten wat uw concullega’s allemaal doen.

3. Ken hun klanten. Een vrij onbekende tool is de Double Click Ad Planner van Google. Maar het geeft wel een schat aan informatie over de concurrent: hoeveel traffic hun site trekt, hoe oud de bezoekers zijn, tot aan hoeveel ze verdienen. Handig om te weten.

4. Weet zelfs hoeveel ze omzetten. Het is te berekenen! Kijk naar hun affiliates, hoeveel ze hen betalen, de conversion rate (hoeveel bezoekers ook klant worden) en hun earnings per click (hoeveel een affiliatebezoeker waard is). Dat is allemaal beschikbare informatie. Zo bepaalt u niet alleen hoeveel elke klant omzet, maar met enig gereken zelfs alle e-commerce-omzet van uw concurrentie.

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Bron: andrew banks, in MANaGEMENT TODAY

>> Dit artikel komt uit MT Magazine. Abonnement?