Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Wereldmanagers 2017

Michael van der Sande

Standplaats: Parijs Reanimator De Alpine van Renault is een van de beroemdste sportauto’s van Frankrijk. Het merk ging in 1995 failliet, maar maakte in 2016 onder leiding van de Nederlander Michael van der Sande een comeback. Van der Sande verdiende de afgelopen 25 jaar zijn sporen bij verschillende autofabrikanten. Zo bekleedde hij leidinggevende functies bij onder andere Tesla, Aston Martin, Harley-Davidson en Bentley. Voor zijn aantreden bij Alpine was hij vice president bij Renault. Onder zijn leiding werd een groot aantal nieuwe Renault-modellen op de markt gebracht. Sinds 2016 is hij managing director bij Alpine. Onlangs presenteerde hij op de Autosalon van Genève het gloednieuwe Alpine-model. De strategie van Van der Sande: het eerste model tot in de puntjes perfectioneren. Daarmee valt of staat het succes. ‘Alpine kan alleen slagen als we alles heel goed doen. Dat betekent dat de kwaliteit van de auto, het rijgedrag, de afwerking en de service perfect moeten zijn. We gaan door tot we honderd procent tevreden zijn.'

Standplaats: Parijs

Reanimator

De Alpine van Renault is een van de beroemdste sportauto’s van Frankrijk. Het merk ging in 1995 failliet, maar maakte in 2016 onder leiding van de Nederlander Michael van der Sande een comeback. Van der Sande verdiende de afgelopen 25 jaar zijn sporen bij verschillende autofabrikanten. Zo bekleedde hij leidinggevende functies bij onder andere Tesla, Aston Martin, Harley-Davidson en Bentley. Voor zijn aantreden bij Alpine was hij vice president bij Renault. Onder zijn leiding werd een groot aantal nieuwe Renault-modellen op de markt gebracht. Sinds 2016 is hij managing director bij Alpine. Onlangs presenteerde hij op de Autosalon van Genève het gloednieuwe Alpine-model. De strategie van Van der Sande: het eerste model tot in de puntjes perfectioneren. Daarmee valt of staat het succes. ‘Alpine kan alleen slagen als we alles heel goed doen. Dat betekent dat de kwaliteit van de auto, het rijgedrag, de afwerking en de service perfect moeten zijn. We gaan door tot we honderd procent tevreden zijn.’