Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Next Leadership 50 editie 2020

Monika van Hoogenvest (VP Global Strategic Marketing bij Korn Ferry)

Monika van Hoogenvest (1980) is VP Global Strategic Marketing bij het Amerikaanse managementadviesbureau Korn Ferry, actief in meer dan vijftig landen met ruim 7500 medewerkers. Ze vult haar rol in vanuit het Amsterdamse kantoor en is binnen de organisatie rap richting de top geklommen: zes jaar terug startte ze er als Marketing & Communication manager Benelux. Destijds heette haar werkgever overigens nog Hay Group: Korn Ferry lijfde in 2015 de HR-adviseur in.

De rol van marketeer had ze eerder ook bij Kamer van Koophandel en de consultants van Capgemini. Als consultant was ze zelf in het veld actief bij EY. De marketeer gelooft in zelfsturing. Voor haar betekent dat collega’s ondersteunen bij het zelf oplossen van hun problemen. ‘In mijn tijd bij EY en Capgemini heb ik mogen ervaren hoe mijn betrokkenheid toenam bij het verkrijgen van vertrouwen en vrijheid.’

De manager van de toekomst moet wat haar betreft meer opereren als ondernemer. ‘Er is meer lef nodig om persoonlijke relaties te bouwen en daarmee de groeiende afstand tussen generaties, culturen en door thuiswerken te overbruggen.

Hoe haar ideale werkomgeving eruit ziet? ‘In een doelgerichte organisatie zou ik als CMO innovatieve businessmodellen willen introduceren door experimenteel gedrag te belonen in plaats van af te straffen. Mensen willen namelijk best continue verandering omarmen, maar dan moeten ze zich wel veilig voelen om gezamenlijk het avontuur aan te gaan.’