Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Next Leadership 50 editie 2020

Nadine Gronert (Hoofd Betalingsverkeer ING Azië)

Maak duidelijk wat je wilt, anders wordt het voor je bepaald. Dat is het motto van Nadine Gronert (1990), hoofd betalingsverkeer ING Azië. Na haar master Bedrijfskunde aan de Vrije Universiteit doet ze van alles voordat Gronert bij de bank terechtkomt: ze vliegt een aantal maanden als stewardess voor KLM, werkt bij een IT-bedrijf voor young professionals en richt twee bedrijven op: een waarin ze de IT-community samenbrengt, en een non-profit organisatie waarin verhalen worden verteld van mensen in nood.

In 2018 start Gronert in het Internationale talentenprogramma van ING. Ze begint in Amsterdam, waarna ze zeven maanden in Manilla aan de slag gaat als Transformation Lead binnen ING Business. De manager die haar daar begeleidt, ziet wel wat in Gronert. ‘Zij geloofde dat ik de rol van department head aankon, ondanks m’n heel beperkte ervaring binnen de bank.’ Ze blijft in de Filipijnse hoofdstad en wordt er Hoofd Betalingsverkeer voor ING Azië.

Dat ze nu al zo’n veelbelovende rol te pakken heeft, noemt Gronert deels gelukkige timing, deels het resultaat van hard werken. ‘Handelen uit normen en waarden, kritisch zijn op jezelf, nooit streven naar perfectie, maar alleen excellentie in wat je doet, en groots durven denken ondanks wat anderen ervan vinden.’

Een next generation manager komt volgens Gronert niet meer uit het old boys network, maar geeft vrijheid om te ontwikkelen, fouten te maken en te experimenteren. ‘Pizza-avonden en pooltafels doen niks als mensen keihard worden afgerekend op de fouten die ze maken tijdens hun werk.’