Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Innovator of the Year 2014

Diederik Rosenbaum

Bedrijf KPN
Functie Manager TV and propositions
Sinds 2011

KPN heeft geen makkelijke tijd achter de rug, maar TV is het grote lichtpunt voor het bedrijf. Diederik Rosenbaum is op dit vlak de spil tussen techniek, product en marketing, en geeft daar sturing aan. De resultaten zijn indrukwekkend: sinds 2011 groeide het marktaandeel van KPN op de televisiemarkt naar van 15 naar 27 procent. Dit heeft het televisieteam bereikt met behulp van innovaties als televisiekijken op verschillende apparaten, het kunnen pauzeren van live televisie en een initiatief als ‘Begin Gemist’, dat eind vorig jaar werd geïntroduceerd en kijkers in staat stelt om een programma dat al is begonnen vanaf het begin te starten.

Rosenbaum vertelt: 'Iedereen aan wie je dit concept uitlegt, herkent zich in de situatie en begrijpt de meerwaarde die deze dienst brengt. Het gevolg is dat wij naast een groei in het aantal klanten de afgelopen maanden ook een enorme opstap in klanttevredenheid hebben gezien. In korte tijd is deze dienst uitgegroeid tot een onmisbaar en uniek onderdeel van onze TV-propositie, die nu al maandelijks bijna 1 miljoen keer wordt gebruikt.' Dit soort resultaten moeten altijd het doel zijn bij innovaties, zegt Rosenbaum, want anders kan je maar beter stoppen met de introducties van vernieuwende diensten en concepten. 'Natuurlijk kan het voorkomen dat een innovatie mislukt, maar uiteindelijk is het zaak dat innovaties direct of indirect geld opleveren voor het bedrijf.'