Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Goudhaantjes 2017

Steven Klooster

Bouwjaar 1974 Is CEO Travelbird Goudhaan in 2017 Opleiding Werktuigbouwkunde aan de TU Delft Niet veel CEO’s van scale-ups kunnen zeggen dat ze hun eerste werkervaring opgedaan hebben in de Londense City. Steven Klooster, jarenlang CFO en sinds juni CEO van vakantiewebsite Travelbird, vertrok na zijn studie Werktuigbouwkunde aan de TU Delft naar Londen om aan de London Business School te leren over entrepreneurship en finance. Het leverde hem banen op als investeringsmanager (SG Capital Europe) en partner bij private-equityfirma Warburg Pincus (30 miljard dollar aan uitstaand vermogen). In 2014 keerde Klooster terug naar Nederland, als CFO van Travelbird. Toen oprichter Symen Jansma deze zomer na een roerige periode zijn vertrek aankondigde, was Klooster zijn aangewezen opvolger. Hij wil meer structuur aanbrengen bij de scale-up, vooral door doelen te stellen. Tegelijkertijd moet het persoonlijke contact met de klanten centraal blijven staan. Met een klantretentie van 40 procent lijkt dat Klooster goed te lukken.

Bouwjaar 1974
Is CEO Travelbird
Goudhaan in
 2016
Opleiding Werktuigbouwkunde aan de TU Delft

Niet veel CEO’s van scale-ups kunnen zeggen dat ze hun eerste werkervaring opgedaan hebben in de Londense City. Steven Klooster, jarenlang CFO en sinds juni CEO van vakantiewebsite Travelbird, vertrok na zijn studie Werktuigbouwkunde aan de TU Delft naar Londen om aan de London Business School te leren over entrepreneurship en finance. Het leverde hem banen op als investeringsmanager (SG Capital Europe) en partner bij private-equityfirma Warburg Pincus (30 miljard dollar aan uitstaand vermogen).

In 2014 keerde Klooster terug naar Nederland, als CFO van Travelbird. Toen oprichter Symen Jansma deze zomer na een roerige periode zijn vertrek aankondigde, was Klooster zijn aangewezen opvolger. Hij wil meer structuur aanbrengen bij de scale-up, vooral door doelen te stellen. Tegelijkertijd moet het persoonlijke contact met de klanten centraal blijven staan. Met een klantretentie van 40 procent lijkt dat Klooster goed te lukken.