Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Goudhaantjes 2016

Jeroen Hubert

Bouwjaar 1977
Is Chief Marketing Officer/lid directie, Ikea Nederland
Goudhaan in 2016
Opleiding Small Business (Hogeschool van Rotterdam) en Marketing/Communicatie (SRM)

Hubert is en presenteert zich als een echte fast-moving-consumer-goods-man. Zijn LinkedIn-alias heet niet voor niets FMCG-pro. Bij Ikea Nederland (netto omzet: ca. 1 miljard euro) is Hubert de hoogste marketing-man in rang en is o.a. verantwoordelijk voor strategie, branding, crm, media-inkoop en online content. In 2015 werd Ikea door een vakjury uitgeroepen tot 'adverteerder van het jaar'. Hubert heeft bij FrieslandCampina de bekende koffiemelkcupjes van Friesche Vlag ontwikkeld en in de markt gezet. Bij PepsiCo was hij brandmanager van chipsmerken als Doritos, Smiths en Lay’s en marketingmanager van drankmerken als Pepsi, 7Up en Gatorade. Ook was hij ooit marketingmanager van retailer Wehkamp.

Tegen vakblad Marketing Facts benadrukt hij het belang van design: 'Ik geloof persoonlijk heilig in de kracht van design. Design drijft de emotie en de aantrekkelijkheid van een boodschap, een product, van hoe je je voelt. Design is niet alleen vorm maar omvat veel meer elementen en heeft dus een veelvoud aan invloeden.’

Heeft veel nevenfuncties: bestuurslid bij de Adverteerdersjury Nederland, mentor van startups en jurylid voor jaarlijkse marketingprijzen van de NIMA en SAN. Hij speelde ook semi-professioneel tennis (hoogste ranking 217 in Nederland).