Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Goudhaantjes 2015

Arnoud Klerkx

Bouwjaar 1973
Is Chief Business Technology Officer & lid Raad van Bestuur bij Sanoma Learning
Goudhaan in 2015
Opleiding BBA (Nyenrode), Internationaal Management (Universiteit van Maastricht)

Jaarclubmaatje en goede vriend van Goudhaantje Hans van Geloven. Arnoud Klerkx startte zijn loopbaan bij Accenture en ging daarna meer de strategische kant op bij Gartner, waar hij koos voor IT. Ook bij Robeco en Ziggo was hij “de man van IT”. Bij Robeco deed Klerkx de IT-strategie en bij Ziggo zorgde hij voor verbetering van de klantprocessen door middel van automatisering.

Als Chief Business Technology Officer bij Sanoma Learning is hij sinds anderhalf jaar verantwoordelijk voor de digitale transformatie van klassieke schoolboeken naar digitaal lesmateriaal. Daarin heeft Sanoma een voortrekkersrol, aldus Klerkx, omdat er in de onderwijswereld nog veel te winnen is op het gebied van digitalisering. Spannende vernieuwingen zijn het. Ook voor Sanoma Learning is big data een big deal. Zo wordt bij adaptief leren onderwijs op maat gemaakt op basis van analyse van data. Algoritmen bepalen het individuele leerpad van leerlingen.

Al die innovatie dient één duidelijk doel. Klerkx: 'Wat we willen bereiken met al die technologie is dat kinderen betere leerresultaten behalen.' Maar leren moet ook leuk blijven: ook gamification wordt toegepast in leermethodes. Klerckx is naast bestuurder bij Sanoma Learning ook commissaris bij de lokale Rabobank Kromme Rijnstreek, bij de Consumentenbond en bij 6Hours Associates, een investeerder in IT start-ups.

Goudhaantjes 2016

Arnoud Klerkx

Bouwjaar 1973
Is Chief Business Technology Officer & lid Raad van Bestuur bij Sanoma Learning
Goudhaan in 2015 en 2016
Opleiding BBA (Nyenrode), Internationaal Management (Universiteit van Maastricht)

'Cio van het jaar 2015' Arnoud Klerkx startte zijn loopbaan bij Accenture en ging daarna meer de strategische kant op bij Gartner, waar hij koos voor de IT. Bij Robeco deed Klerkx de IT-strategie en bij Ziggo zorgde hij voor verbetering van de klantprocessen door middel van automatisering.

Als Chief Business Technology Officer bij Sanoma Learning is hij verantwoordelijk voor de digitale transformatie van klassieke schoolboeken naar digitaal lesmateriaal. Daarin heeft Sanoma een voortrekkersrol, aldus Klerkx, omdat er in de onderwijswereld nog veel te winnen is op het gebied van digitalisering. Spannende vernieuwingen zijn het. Ook voor Sanoma Learning is big data een big deal. Zo wordt bij adaptief leren onderwijs op maat gemaakt op basis van analyse van data. Algoritmen bepalen het individuele leerpad van leerlingen. Al die innovatie dient één duidelijk doel. Klerkx: 'Wat we willen bereiken met al die technologie is dat kinderen betere leerresultaten behalen.' Maar leren moet ook leuk blijven: ook gamification wordt toegepast in leermethodes.

Klerkx heeft leuke nevenfuncties: hij heeft commissariaten bij de lokale Rabobank Kromme Rijnstreek, bij de Consumentenbond en bij 6Hours Associates, een investeerder in IT startups.
Ook is hij jaarclubmaatje en goede vriend van Goudhaantjes-oudgediende Hans van Geloven.