Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Goudhaantjes 2015

Henri Gentis

Bouwjaar 1972
Is Chief Operating Officer bij Travelbird
Goudhaan in 2015
Opleiding Rechten (Universiteit Leiden)

Internationaal werken heeft Henri Gentis altijd leuk gevonden. Daar zijn de 3 kinderen van deze goudhaan het bewijs van. Alle 3 werden ze in een ander land geboren; de eerste in Spanje, de tweede in Engeland en de derde in Nederland.

Enige gelijkenis met zijn eigen jeugd is er wel. Gentis werd in Nederland geboren maar groeide grotendeels op in Engeland, waar zijn vader voor Rabobank ‘the London office’ opzette. Na de lagere school in Londen en kostschool in Cranleigh keerde Gentis terug naar Nederland voor een studie Rechten in Leiden. Kort rook hij aan de advocatuur, maar hij dook al snel het bedrijfsleven in.

Bij ABN Amro kwam hij via de corporate bank uit bij de retailbank. Daar hield hij zich bezig met de introductie van internetbankieren in Nederland. Sindsdien is hij in de online hoek blijven hangen. Zo lanceerde hij een online bank voor ABN Amro in Spanje. Na de overname door het consortium werd hij gebeld door Google, waar hij 6 jaar in het managementteam van Google Nederland zat en zich focuste op het opzetten van business teams voor alle advertising sales in Europa.

Wel weer zin in een operationele klus, kreeg hij de kans om als coo bij Travelbird aan de slag te gaan. Het bedrijf, dat net een grote financiële injectie had gekregen van Rocket Internet en was gegroeid van 100 naar 600 man personeel, zocht iemand die zich kon storten op de professionalisering van de operatie. En vond Gentis.

De online aanbieder van vakantiedeals is actief in 17 markten, van Nederland tot Hongarije. Gentis geeft leiding aan de landenteams. Doel is Travelbird wereldwijd opschalen. 'We richten ons nu vooral op de uitbreiding in Azië en Amerika', vertelt hij. 'Ik zorg dat onze processen – van HR tot techniek – schaalbaar genoeg zijn om de groei aan te kunnen. Als je heel veel mensen wil aannemen, moet je strakke procedures hebben, anders wordt het een chaos. Ik heb hierbij veel aan mijn Google-ervaring, omdat dat destijds ook hard is gegroeid.'