Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Goudhaantjes 2012

Alexander Koch

bouwjaar 1972
is marketing director Athenian Breweries Heineken

Vorig jaar zat hij nog in Rwanda. Ondertussen is Alexander Koch voor de bierbrouwer in Athene aangeland, waar bij de lokale dochter Athenian Breweries de marketing verzorgt. Zijn Afrikaanse tijd is voorbij, maar hij wordt nog niet op het oude nest teruggeroepen. Koch was enkele jaren geleden nog verantwoordelijk voor de introductie van de Beertender en geldt bij Heineken al jaren als een talent. Misschien dat ze hem daarom naar Griekenland hebben gestuurd?

Goudhaantjes 2014

Alexander Koch

Bouwjaar 1971
Is Marketingdirecteur Griekenland bij Heineken
Goudhaan in
 2011, 2012, 2013, 2014
Opleiding
 Rechten (Universiteit Leiden)

Alexander Koch hoort bij Heinekens management-traineeklasje van 1997. Hij begon daar als marketeer die de reclamecampagne 'Biertje?' aanstuurde en beklom daarna de loopbaanladder met functies als accountmanager, waarbij het de helft van de Nederlandse supermarktomzet onder zijn hoede had. Na tien jaar was het tijd voor een buitenlandavontuur en het werd Rwanda, waar hij commercieel verantwoordelijke voor dochtermerk Bralirwa werd. In 2011 vloog hij door naar Athene waar hij momenteel als marketingdirecteur van dochterbedrijf Athenian Breweries werkt.

Goudhaantjes 2013

Alexander Koch

Bouwjaar 1971
Is Marketing director van Athenian Breweries (Heineken)
Goudhaan in 2011, 2012, 2013
Opleiding
Rechten (Universiteit van Leiden)

Twee jaar geleden zat hij nog in Rwanda, een land dat dorst had na een lange en bloedige burgeroorlog. En nu zit Alexander Koch weer in een ander crisisgebied: Athene. Midden in het hart van de Europese crisis mag hij proberen de bieromzetten op pijl te houden. Een opdracht van epische proporties. Maar wel eentje waar Koch – vanuit professioneel gebied – warm van wordt. 'De Griekse maatschappij maakt significante veranderingen door in een zeer geconcentreerd, kort tijdsbestek', zegt hij. 'De markt wordt ge-reboot, compleet ge-reset. De Griekse consument heeft totaal andere drivers en waarden als voor de crisis. Als marketeer een ultiem uitdagende en interessante omgeving. We zetten nu fors in op innovatie en blijven investeren. En ja, om je in deze turbulente omgeving staande te houden heb je een grote dosis positivisme en volhardendheid nodig. Richting blijven geven in een totaal gedesorienteerde markt.' We geven het de jurist Koch – die als managementtrainee bij Heineken kwam en nooit meer wegging – te doen.