Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Goudhaantjes 2012

Tina Nijkamp

bouwjaar 1971
is creative director, Eyeworks International

Ze was een celebrity aan het worden als directeur televisie bij SBS6, maar vorig jaar zomer deed Tina Nijkamp plots de deur bij het Scandinavische TV-bedrijf achter zich dicht. De magie waarmee ze in de jaren daarvoor Henk en Ingrid aan de buis had gekluisterd was weg en SBS kwam in een dal terecht waar het vooralsnog niet uit is. Maar ze had niet alleen professionele tegenslag. Nijkamp verloor in het afgelopen jaar haar vader en haar zus. En dat was de druppel. Ze nam een half jaar rust om al het gebeurde te verwerken.

En toen belde Eyeworks. Met ceo Reinout Oerlemans en coo Robert van den Bogaard had ze in haar SBS-tijd al veel samengewerkt en de relatie was er een van wederzijdse waardering. En zo geeft ze sinds begin dit jaar leiding aan een team van tien mensen dat nieuwe programmaformats uitdenkt voor de internationale markt. “Heel iets anders dan het leiden van een zender. Daar had ik altijd te maken met de vraag: past dit bij ons? Nu kan ik veel vrijer nadenken over wat we willen maken en heb ik ook minder last van het financiële aspect.”

Nijkamp laat weten al een paar ijzers in het vuur te hebben waar ze veel van verwacht, “maar daar kan ik nog niets over zeggen.” Het is duidelijk: haar jacht op nieuw succes is begonnen. “Een internationale hit, daar doen we het voor.”