Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Gamechangers 2015

CX Company

Opgericht door: Dirk Jan Dokman
In: 2005
Eigenaren: Dirk Jan Dokman, Jeroen Brouwers en Jaap van Gent
Game: klantbeleving
Product: technologie om online klantbeleving te verhogen
Cijfers: In 2014 is er 9,5 miljoen euro omzet gerealiseerd. In 2015 is de verwachte omzet 13 miljoen euro. Klanten zijn o.a. Rabobank, Philips, KLM, KPN, T-Mobile en Nuon. Met kantoren in Amsterdam, Rotterdam, Maastricht en New York, Hampshire en Düsseldorf.

Profiel
Als een klant online contact zoekt met een bedrijf, dikke kans dat de technologie van CX Company op de achtergrond helpt de vraag naar tevredenheid te beantwoorden. Hun technologie boekt dit jaar al een verwachte omzet van 13 miljoen euro, dankzij klanten variërend van Rabobank, Philips, KLM, KPN en T-Mobile tot Nuon.
Ze leveren onder meer FAQ-software, zoekmachines en beheer van social media kanalen voor grote klanten.

Waarom zijn jullie een Gamechanger?
Dokman: 'Wij bieden een platform waar bedrijven snel, persoonlijk en sales-gericht met hun klanten kunnen communiceren via alle digitale kanalen en devices. Ik hoop bij te dragen dat bedrijven niet alleen maar zenden richting klanten, maar werkelijk de klantdialoog aangaan.'

Wat is jullie verdienmodel?
Dokman: 'Vaak is het een vergoeding voor ons technologieplatform DigitalCX en uren voor consultancy, professional service en ons 'engagement' center.'

Hoe gaan jullie groeien?
Dokman: 'We willen onze groei tussen de 30 tot 50% continueren. We zullen ons platform ook via partners gaan distribueren, we openen nieuwe landenvestigingen en we blijven voortbouwen op een zeer tevreden klantenbasis van A-merken.'

Wie is jullie concurrentie?
Dokman: 'Onze concurrenten zjin Oracle, Google en eGain. Overigens hebben we in elk deelgebied van onze dienstverlening (Digital first selfservice, social en live contact) een apart concurrentiespeelveld.'

Dirk Jan Dokman wordt geïnterviewd door Fast Moving Targets.