Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Gamechangers 2013

Rick van Boekel

Bedrijf: DQ&A Media Group

Game: Online marketing

Omzet: 33 miljoen euro (2012)

Sinds: 2010

Met bedrijven als Bol.com, Planet Internet, KPN en De Telefoongids op z'n cv is Rick van Boekel iemand die snapt hoe het online spel gespeeld moet worden. Hij was in 1998 bij de oprichting van Bol.com betrokken en dirigeerde de Nederlandse site naar de nummer 1-positie op de online boekenmarkt. Met zijn DQ&A Media Group helpt hij uitgevers (met het maximaliseren van de opbrengsten uit hun websites) en adverteerders (met het maximaliseren van de opbrengsten van hun campagnes). Door een aantal strategische overnames heeft het bedrijf, van origine display-specialist, zich ook gespecialiseerd in media-inkoop. 'We kunnen het hele palet bieden,' zegt Van Boekel. 'Bij de adverteerder zorgen we dat de uitgaven beter worden besteed en bij uitgevers doen we dat voor de inkomsten. In de huidige markt is het, met de complexiteit van vele kleine specialistische bedrijven, voor veel uitgevers en adverteerders onoverzichtelijk geworden. Wij willen een one-stop-shop worden.'