Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Gamechangers 2013

Rob Baan

Bedrijf: Koppert Cress

Game: Micro-groenten

Omzet: 12 miljoen euro (2012)

Sinds: 2002

Rob Baan is een tuinbouw-all-rounder. 'De natuur is zo rijk, dat blijft me verbazen,' zei hij al eens treffend. In 2002 nam hij met een aantal investeerders Koppert Cress over, tegenwoordig is zijn bedrijf gespecialiseerd in zeldzame kiemgroenten (cress), verkoopt het eetbare bloesems en gras en maakt het zelfs bloemkelken waaruit gedronken kan worden. Om zijn product onder de aandacht te brengen, toog Baan naar beurzen waar normaal gesproken alleen groothandelaren komen. Daar liet hij koks kennismaken met zijn kiemgroenten. Inmiddels wordt in tienduizenden keukens over de hele wereld met Koppert Cress gewerkt. Daarnaast stond Baan aan de basis van het succesvolle 24Kitchen, de eerste Nederlandse zender met louter programma's over eten en voedsel. Baan: 'Ik wil groei en winst zien omdat dat bevestigt dat we als ondernemers goed bezig zijn. Echt gelukkig word ik als ik de ogen zie ­oplichten van mensen die van mijn ­producten proeven. Dat is toch fantastisch?'