Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De 50 beste bedrijven van 2014

27. Coca-Cola Nederland

HOOFDKANTOOR Rotterdam
COUNTRY DIRECTOR John Brands
POSITIE 2013 nummer 11

Het frisdrankmerk wil mensen helpen gezond te blijven. Vorig jaar schoof Hessel de Jong, de toenmalige ceo van Coca-Cola Benelux (inmiddels opgevolgd door de Argentijn Juan Ignacio de Elizalde) aan bij Pauw & Witteman, om te vertellen over een nieuwe reclamecampagne waarmee Coca-Cola wijst op het belang van gebalanceerde voeding. Naar verluidt had hij de programmamakers zelf gebeld om te vragen of hij langs mocht komen. Het charmeoffensief kwam niet uit de lucht vallen. In 2013 daalde de omzet van de frisdrankfabrikant met 2,4 procent. Die daling is deels te wijten aan consumenten in de VS en Europa die geen zin meer hebben in gesuikerde dranken. Coca-Cola grijpt nu iedere gelegenheid aan om te betogen dat zijn producten prima passen in een gezonde levensstijl. Dit jaar geeft Coca-Cola naar schatting 3 miljard dollar uit aan reclame en marketing.