Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Tony Crabbe #7: waarom je juist wél emotionele e-mails moet sturen

Boze e-mails sturen na een akkefietje met een collega levert over het algemeen weinig anders op dan ruzie. Toch kan het nuttig zijn, stelt bedrijfspsycholoog Tony Crabbe in een nieuwe video.

beeldscherm, digitale teksten, productiviteit, UseClark
Foto: Getty Images

De kunst zit hem volgens Crabbe in het maken van een e-mailadres waar jij alleen bij kan. ‘Op het moment dat je boos bent, kun je je woede van je afschrijven in een mailtje naar dat adres. Zo leest de persoon waarvoor het bedoeld is niet, maar heb je toch je frustratie geuit.’ De volgende dag kun je in de inbox kijken wat je gestuurd had, deze mail waar nodig aanpassen en versturen als het echt nodig is. ‘Op die manier kun je nog eens kritisch naar je eigen tekst kijken.’

Kropt iemand de woede op, dan is de kans groot dat de bom bij het minste of geringste barst. ‘Het is logisch dat er veel emoties op de werkvloer ontstaan, aangezien je hier een groot deel van je dag doorbrengt. De kunst is om deze emoties voor jezelf onder controle te krijgen.’

Tony Crabbe is een van de sprekers op het evenement Nooit meer te druk op 10 februari in de Lute Explore in Muiden. 

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Bekijk ook de vorige afleveringen uit de serie van Tony Crabbe:

Lees ook het interview met Tony Crabbe: ‘Stop met e-mailen, start met werken’