Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

In het nieuws: Mohamed Bouyaala (Hoofd C&A Duitsland)

C&A heeft zijn filiaal aan de Alexanderplatz helemaal verbouwd. Met kaarsjes, make-up en speelgoed moet de klant verleid worden. Een profiel van Mohamed Bouyaala, chef Duitsland bij C&A.

C&A, ook wel Cheap en Awful genoemd komt met een offensief. De 3800 vierkante meter grote winkel aan de Alexanderplatz is voor 4,2 miljoen euro verbouwd. Er staat nu een winkel waarin inspiratie en oriëntatie centraal staan. Naast kleren wordt er ook speelgoed verkocht, en in de toekomst moet er ook fopspen, babyaccessoires, huishoudartikelen, beddengoed en kaarsen in de winkels komen te liggen.

Verbouwing

Dit jaar worden er 25 winkels in Duitsland vernieuwd, daar is in totaal 47 miljoen euro voor gereserveerd. Eerder werd al bekend dat er in heel Europa 181 winkels worden verbouwd. Volgens de modeketen is de restyling een succes, in gemoderniseerde winkel wordt gemiddeld 10 procent meer omzet geboekt.

De Duitse reorganisatie wordt geleid door Mohamed Bouyaala, die sinds januari dit jaar aan het hoofd staat van de Duitse tak van het familiebedrijf. Bouyaala is de opvolger van Tjeerd van der Zee, die vertrok om zich te focussen op zijn positie als CFO van de Europese tak van het bedrijf.

Wal en schip

Bij zijn aantreden zei Bouyaala zin te hebben in de klus van het verder transformeren van de winkelketen. C&A heeft het zwaar, niet alleen in Duitsland maar overal waar de keten zit, valt het tussen wal en schip. Aan de onderkant van de markt is er concurrentie van ketens als Aldi, Lidl en Primark en aan de bovenkant zijn ketens als Zara en H&M een stuk modieuzer.

‘We staan van twee kanten onder druk’, zegt Bouyaala daarover in een interview met Tagesspiegel. ‘Daarom moeten we een plek voor onszelf maken. Aan de ene kant door op het gebied van prijzen de concurrentie aan te gaan met de discounters, en aan de andere kant door onze kerncollectie modieuzer te maken.’

Overstap

Voordat hij de overstap naar C&A maakte, werkte Bouyaala in Polen voor de keten Transgourmet waar hij verantwoordelijk was voor de verkopen van de cash en carry tak van het bedrijf. Van 2011 tot 2015 werkte hij op verschillende posities voor de Rewe Groep, waar hij verantwoordelijk was voor de Kroatische markt.