Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Bob had eigenlijk nog best zin in Jos’ jubileumfeest

Bob is divisiedirecteur van een groot concern en doet zijn best. In deze aflevering bereidt hij het 25-jarig jubileum van Jos voor.

VAN: Bob
AAN: All users
ONDERWERP: Hou 29 maart vrij in je agenda!

Collega’s,
Het is binnenkort zover: dan is onze Jos 25 jaar aan ons bedrijf verbonden. Best heel opmerkelijk natuurlijk, dat iemand het nu nog 25 jaar ergens volhoudt. Ja, Jos is een echte survivor, en om dat feit te vieren denken we aan een flink feest om hem eens in het zonnetje te zetten. Dat heeft hij wel verdiend. Hou daarom dinsdagavond 29 maart vast vrij: dat wordt een bijzondere Jos-avond!
Bob

Hoi Bob,
Sorry, maar ik moet helaas afzeggen. De man heeft er de afgelopen drie jaar alles aan gedaan om de poten onder mijn stoel weg te zagen. En dat was hem nog bijna gelukt ook. Jij geloofde toch ook dat ik er een warboel van had gemaakt? Het is dat Richard en Willem me te hulp schoten (dat zijn pas collega’s!), anders zat ik nu thuis, dankzij die Jos van jou.
Susan Nierop, Deputy Sales Manager

Goedemorgen Bob,
Ja, geen wonder dat die Jos van jou het hier al 25 jaar uithoudt. Kijk, we doen allemaal wel eens aan kantoorpolitiek, maar die man heeft er zijn dagtaak van gemaakt. Komt bij elke reorganisatie in de juiste commissie terecht – meestal door hemzelf bedacht – en ontspringt op die manier zelf de dans, elke keer weer. En dan die stiekeme opmerkingen van hem, dat gefluister altijd. ‘Het gaat niet zo goed met Steven, hè?’ ‘Bas maakt een vermoeide indruk, vind je ook niet?’ ‘Anneke is weer te laat, moet je daar niks van zeggen?’ Al 25 jaar eng, jouw Jos.
Francisca de Boer, HR-manager

Dag Bob,
25 jaar alweer… En waarom? Suggestie: omdat hij zo goed is met een van onze grootste klanten, Henk Laarhoven. Elke week duur lunchen, samen golfen, samen naar het voetbal, altijd weer platte grappen maken en rare dealtjes verzinnen… Ik stuurde die Laarhoven onlangs in al mijn onschuld een mailtje met een vraag over de factuur; Jos ontplofte helemaal! Hoe ik het in mijn hoofd haalde zijn klant te mailen en dan ook nog over een factuur! Ja, zo redt meneer het wel. Ik laat dat grote feest graag aan me voorbijgaan…
Maarten Kamphuis, Sales Manager

Ha die Bob,
Een groot feest voor Jos? Is dat een grap? Alleen al zijn oubollige grappen, elke dag aan de lunch, en dan dat seksisme, dat zoiets nog bestaat! Komt hij achter je staan, legt hij zijn hand op je schouder en buigt zich voorover… jèg. Ik heb hem een keer duidelijk verteld dat ik daar niet van gediend ben. Nou, sindsdien kan ik echt niks meer goed doen, krijg ik elk rapport halfrood terug, houdt hij me amper op de hoogte en klaagt dan tegen iedereen op de afdeling dat ik geen idee meer heb waar ik mee bezig ben. Ik heb die donderdagavond dus echt wel wat beters te doen, namelijk: op de bank uithuilen na weer zo’n klotendag onder die Jos van jou.
Elise Visser, Deputy Sales Manager

Bob,
Weet je wat dat vriendje van jou me flikte? Ik had een klant een factuur gestuurd. Zat een foutje in. Merkte ik zelf godzijdank tijdig. Dus ik mail die klant mijn excuses en dacht dat daarmee de kous af was. Komt Jos bij me, op hoge poten. Ik uitleggen dat het een klein foutje was dat ikzelf binnen een uur had rechtgezet. Hij nog steeds boos: ‘Zo makkelijk gaat dat niet! Die klant is geschokt. Dit levert je geen punten op, Harry.’ Ik helemaal in de rats, lig er echt wakker van. Bel ik de andere dag met trillende vingers die klant op, klinkt die plots verrast, zegt dat alles toch al opgelost is, en dat we allemaal wel eens een foutje maken… En weet je wat Jos zei toen ik hem dit meedeelde? ‘Ja, dat zegt-ie tegen jou… Maar ik hoor toch heel andere dingen.’ Op dat fluistertoontje van hem. En daar gaan wij een feest voor organiseren? Nou, zonder mij dan toch.
Harry van Dijk, Senior Sales Manager

Geachte Bob,
Zo, meneer is 25 jaar in dienst. Knap, erg knap. 25 jaar minne tactiekjes en strategietjes. 25 jaar hijgerig naar vrouwelijke collega’s kijken. 25 jaar slijmen naar boven en stampen naar beneden. 25 jaar anderen de schuld geven. 25 jaar in je gezicht o zo vriendelijk zijn en achter je rug je helemaal zwart maken. 25 jaar gekonkel met klanten en hen de meest waanzinnige kortingen bieden. 25 jaar foute grappen over buitenlanders en vrouwen. 25 jaar collega’s pesten, ze verkeerde informatie toespelen, waarna hij weer eens triomfantelijk kan verzuchten: ‘Jos zal het zelf wel weer opknappen.’ 25 jaar kleinzieligheid, 25 jaar niemand iets gunnen. Vind je het erg als ik dit feest even oversla?
Jack van Empel, Senior Sales Manager

Wekelijks de nieuwsbrief van Werk en Leven ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Beste Bob,
Ik weet dat Jos tegen jou altijd uitermate complimenteus is. Maar weet je wat hij zegt als hij naar jullie bila gaat? ‘Even een uurtje tijdverspillen aan die besluiteloze flapdrol.’ Dat je het weet. Groetjes,
Maaike Verhoeven, Sales Manager

Collega’s,
Het feest van Jos is niet meer ’s avonds, en ook geen feest meer, maar een borrel, van 17.00 tot 17.30 uur. Ik ben zelf ­helaas op dat tijdstip verhinderd.
Bob