Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Wehkamp breidt uit naar België

Wehkamp lanceert nog dit jaar een Belgische variant van zijn website. Topman: 'Overtuigd van een succesvolle introductie.'

Het online warenhuis Wehkamp breidt uit naar België. Na 63 jaar actief te zijn geweest op de Nederlandse markt, begint Wehkamp nog dit jaar een nieuw online warenhuis in België, zo maakte het bedrijf vrijdag bekend. De Belgische consument krijgt met Wehkamp.be een volledig nieuw ontwikkelde webwinkel voor de eigen markt. Het assortiment bestaat uit zo’n 150.000 artikelen van 1.200 merken en is daarmee, buiten de toevoeging van diverse lokale nuances, gelijk aan het Nederlandse warenhuis.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Een top-3 speler worden

Moederbedrijf RFS Holland Holding wil binnen 3 jaar Wehkamp.be tot een top-3 speler binnen de Belgische onlinemarkt maken. 'Met de online ervaring die we hier de afgelopen 20 jaar mee hebben opgedaan en de internationale ervaringen via Fonq, een van onze andere dochterbedrijven, ben ik ervan overtuigd dat ook Wehkamp.be een succesvolle introductie gaat krijgen', aldus topman Gert van de Weerdhof van RFS Holland Holding. Wehkamp test momenteel een eerste versie van de Belgische site, die gefaseerd wordt uitgerold. Daar moet vervolgens het volledige assortiment met 150.000 artikelen op komen te staan.

Wat doet de concurrentie?

Concurrent Bol.com is al een tijdje actief op de Belgische markt, maar heeft daarvoor geen aparte website. Sinds 2011 biedt het leveringen binnen een dag aan Belgische klanten en heeft het speciale Vlaamse artikelen. Andere Nederlandse bedrijven als Hema en Ahold hebben de laatste jaren ook langzaam stappen richting onze zuiderburen gezet, maar dan met fysieke locaties. Hema heeft 6 winkels in België, Albert Heijn heeft inmiddels meer dan 20 Belgische filialen.

Meer over Wehkamp.nl: