Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Tech TV: Groupon redt de kruidenier

Andrew Mason wees met Groupon vorige week nog een overnamepoging van Google van de hand. Wat moet je met 6 miljard dollar als het zo lekker gaat? In een interview verklaart hij waarom Groupon het snelstgroeiende bedrijf ter wereld is.

 

Wat vooraf ging: Groupon, anno 2008, doet in kortingsacties op het web, waarmee het klanten binnensleept voor lokale ondernemers. Zo krijgen die eindelijk beschikking over performance based online marketing: ze betalen alleen voor de negotie die Andrew Mason ze aandraagt. Het idee werkt zo goed, dat het Groupon tot snelstgroeiende techbedrijf ter wereld maakte.

Voor Google betekent Groupon aansluiting op een belangrijk los eindje in zijn businessmodel: de lokale winkelier. Naar verluidt bood het 6 miljard dollar voor het bedrijf, maar Mason doet het liever helemaal zelf. Hieronder legt hij nog eens uit waar het om gaat, aan Charlie Rose.


Het hele interview vindt u hier.

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Lees ook:

Elke week het beste van TechBusiness in de mail? Vraag de nieuwsbrief aan.