Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

PostNL-ceo Herna Verhagen uitgeroepen tot machtigste vrouw

Herna Verhagen, ceo van PostNL en voormalig Goudhaan, is door Opzij uitgeroepen tot machtigste vrouw van Nederland.

Onze felicitaties gaan naar Herna Verhagen, want de topvrouw van PostNL is door Opzij uitgeroepen tot machtigste vrouw van Nederland. De 48-jarige ceo staat bovenaan de Top 100 Machtige Vrouwen 2014 van het tijdschrift. Volgens Opzij is Verhagen charismatisch én een controlfreak. Als 'een van de weinige vrouwelijke ceo's van een beursgenoteerd bedrijf in Nederland' wist Verhagen volgens het tijdschrift 'het logge voormalige staatsbedrijf om te vormen tot een financieel gezonde organisatie'. De jury prijst Verhagen verder om de manier waarop ze uitdagingen het hoofd biedt en haar focus op diversiteit.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Vanaf 1993 in de postbranche

Verhagen studeerde onder meer Personeelswetenschappen aan de Universiteit van Tilburg en economie aan de London School of Economics. Ze rolde in 1993 de postbranche binnen als sales and operations manager bij Mailprofs. In 1996 kwam ze bij TPG Post, waar ze in 1999 directeur Key Accounts werd. Van 2003 tot 2007 was ze commercieel directeur bij TNT Post, vervolgens tot 2011 managing director van de HR-Groep van TNT. Na de splitsing van TNT in TNT Express en PostNL volgde ze Harry Koorstra op als PostNL-ceo. Daarnaast is ze commissaris bij SNS Reaal en Nutreco. Verhagen is getrouwd, en heeft geen kinderen. In 2010 werd ze door Management Team benoemd tot Goudhaan, een titel die we geven aan talentvolle managers van Nederland.

Een gezamenlijk resultaat

In gesprek met Management Team vertelde ze vorig jaar belang te hechten aan openheid en transparantie: 'Ik geloof heel sterk in een gezamenlijk resultaat. Mijn team moet een gezamenlijk doel delen en daar vervolgens samen aan werken. Ik weet dat je zo’n doel nooit in een rechte lijn bereikt, maar hou het wel altijd voor ogen. Daarnaast vind ik het belangrijk dat we dichtbij zijn. We proberen te snappen wat er leeft in dit bedrijf en hoe je bepaalde veranderingen kunt versnellen. In het managementteam hamer ik erop dat aandacht voor je mensen cruciaal is. Bovendien heb ik mijn e-mailadres opengesteld. Ik krijg veel mails en als je goed daarnaar kijkt, zie je trends waarmee je wat kunt. Daarnaast ga ik ook vaak op bezoek bij postbezorgers en pakkettenchauffeurs om naar ze te luisteren.’

Lees het volledige interview: