Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Geld voor Pressdoc

PressDoc, een site voor het publiceren van persberichten, krijgt geld van Het Dutch Creative Industry Fund (DCIF).  Het jonge bedrijfje uit de startup-fabriek van Boris Veldhuijzen van Zanten heeft 500 klanten. 

Veldhuijzen van Zanten was via The Next Web betrokken bij de oprichting van Pressdoc, hij vond Stefan Borsje (foto) en Marc Köhlbrugge om het idee uit te werken.  Met het geld van DCIF, waarachter onder meer uitgevers Sanoma en de Telegraaf steken, kunnen de twee weer een tijdje doorontwikkelen.

Gebruikers die zich aanmelden voor PressDoc, kunnen hun eigen persberichten online schrijven, vormgeven en publiceren. Vervolgens kan het bericht verspreid worden via diverse media. Belangrijke noviteit is, dat dat ook gebeurt  via social media als Twitter. Bovendien zien de persberichten er bij Pressdoc – niet alleen volgens de initiatiefnemers- een stuk lekkerder uit dan het gebruikelijke pdf-je op briefpapier.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Beide partijen doen geen uitspraak over de hoogte van het bedrag dat is geïnvesteerd. Doorgaans investeert DCIF naar eigen zeggen tussen de 20.000 en 40.000 euro.