Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Deze projecten komen in de problemen als Imtech failliet gaat

Het ziet er niet best uit voor Imtech. Deze projecten lopen vertraging op als het doek definitief valt voor het installatiebedrijf.

Imtech stond bekend om de brede keur aan verschillende projecten die het uitvoert. In luttele jaren groeide het uit tot een installatiebedrijf dat van vele markten thuis is. Een snelle groei waarvan het nu de zure vruchten plukt.

Eerder deze week moest Imtech uitstel van betaling aanvragen. Als het bedrijf failliet gaat, komt een aantal zeer verschillende projecten in de problemen omdat het de kennis van Imtech elders vandaan moet halen. Zo heeft het bedrijf onderhoudscontracten bij onder meer het Rotterdams Havenbedrijf, diverse ziekenhuizen en werkt het aan een aantal infrastructurele projecten.

Eerder vandaag werd bekend dat een dochteronderneming van bouwbedrijf VolkerWessel de werkzaamheden van Imtech bij de bouw van de Noord-Zuidlijn overneemt. Een greep uit de brede orderportefeuille van Imtech.

Verlichting op Texel

Op het Waddeneiland Texel is de Traffic & Infradivisie van Imtech bezig met het vervangen van de openbare verlichting. Rond de 3000 lichtpunten moeten worden vervangen door milieuvriendelijke LED-verlichting.

Het is nog niet zeker of alle lampen geplaatst worden als Imtech failliet gaat.
 

 

 

Distributiecentrum van Kruidvat

De automatiseringsafdeling van Imtech beheert al ruim 20 jaar het distributiecentrum van A.S. Watson, moederbedrijf van onder meer drogisterijketen Kruidvat. Dankzij de systemen van Imtech gaan er tot nu toe nog dagelijks een half miljoen tot 950.000 zendingen het magazijn uit.
 

 

 

Kerosinevoorziening op Schiphol

Op Schiphol wordt per dag 12 miljoen liter kerosine verbruikt. Voor de levering van de brandstof is Aircraft Fuel Supply verantwoordelijk en wordt daarin bijgestaan door Imtech, dat het onderhoudscontract in handen heeft. Of het onderhoudscontract wordt overgenomen is nog niet duidelijk.
 

 

 

Volkswagenfabriek in Polen

Een van de omvangrijke orders van 2014 was de levering van luchttechnologie aan een nieuwe Volkswagenfabriek in Polen. Imtech won de aanbesteding voor de ventilatie, koeling, airconditioning, hydraulische en persluchtsystemen voor de fabriek in Września.

De nieuwe Volkswagenfabriek moet in de tweede helft van 2016 af zijn. Er gaan dan zo’n 3.000 mensen aan het werk, die bestelwagens van het type VW Crafter gaan maken.
 

Onderhoud aan de Walrus-vloot

Imtechs Marinedivisie kreeg in 2014 ook de lucratieve opdracht voor groot onderhoud aan onderzeeërs van de Koninklijke Marine; een contract met een looptijd van 5 jaar. Bij de onderzeeërs van de Walrusklasse moet bekabeling vervangen worden. Bovendien komen er hypermoderne schermen en een nieuw periscoopsysteem.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Imtech Marine geldt als een van de parels in de kroon van de Goudse installateur, maar heeft het de laatste jaren zwaar. Het bedrijfsonderdeel heeft dan wel weinig te lijden onder de fraudezaken in Polen en Duitsland, de zware concurrentie uit binnen- en buitenland vreet aan de winstgevendheid.

Inmiddels heeft zich al een kaper op de kust gemeld voor Imtech Marine. Pon Holdings wil samen met investeerder Parcom het onderdeel overnemen.
 

Lees ook: deze concurrenten kunnen Imtechs personeel goed gebruiken