Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De mist in met social media

Van fouten leer je het meest. Marketeers hebben dus al enorm veel geleerd over het inzetten van social media voor hun campagnes. Uit Duits onderzoek blijkt namelijk dat ze tot nu toe veel fout deden.

 

Het Brand Science Institute onderzocht op Europees niveau een flinke reeks social mediaprojecten die grote bedrijven de afgelopen 7 maanden begonnen om marketing te bedrijven. Het onderzoek 'Why Social Media Projects Fail, A European Perspective" is verplichte kost voor de collega's van de 560 ondervraagde marketeers.

Onderstaande slideshow somt alvast wat beginnersfouten op: geen strategie, traag, teveel focus op de techniek, te hoge verwachtingen, te weinig begrip van de klant en de werking van social media op zichzelf. Veel geleerd, maar waarschijnlijk is er nog veel meer te leren.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.