Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

5 groeimarkten voor PostNL, volgens ceo Herna Verhagen

PostNL-ceo Herna Verhagen over de vijf groeimarkten die de volumedaling van haar postdivisie moeten opvangen.  

Om te beseffen voor welke uitdagingen PostNL de komende jaren staat, hoef je alleen maar na te gaan hoe vaak je nog een envelop dichtlikt en die, voorzien van een welgemikte postzegel, in een daarvoor bestemde brievenbus propt. Inderdaad: de markt van fysieke post zit door de toenemende digitalisering in een onomkeerbare lijn naar beneden. Tijdens ons uitgebreide interview met ceo Herna Verhagen kwam het veelvuldig ter sprake. Zoals het een ceo betaamt, was Verhagen vol goede moed over de toekomst van het bedrijf. Ze vertelde dat de pakketdivisie al jaren in de lift zit en dat het bedrijf kansen ziet in de digitalisering, hoewel ze erkende dat deze kansen de volumedaling nooit volledig zullen opvangen. Toch is het bedrijf volgens Verhagen geen zinkend schip. Dit zijn de vijf manieren waarop ze met haar bedrijf de nieuwe realiteit probeert vorm te geven:

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.